3.7/5 - (7 امتیاز)

تفاوت آسیاب دستی و آسیاب برقی قهوه

آسیاب قهوه
ممکن است مقایسه آسیاب دستی و برقی کمی عجیب باشد ، اما هدف از این مقایسه کمک به شما برای خرید یک آسیاب مناسب برای تهیه قهوه مورد نیاز خود است . با ما همراه باشید .
زمانی که نوبت به تهیه یک قهوه عالی در منزل می‌رسد ، هیچ موضوعی آنقدر کوچک نیست که نادیده گرفته شود. قبل از این که به بحث اصلی بپردازیم باید به چند نکته توجه کنیم .در ابتدا شما برای خرید یک آسیاب قهوه باید چند سوال از خود بپرسید .
چه مقدار قهوه در روز آسیاب خواهم کرد ؟ چه مقدار پول می‌توانم برای یک آسیاب هزینه کنم ؟ چه نوع قهوه ای بیشتر مصرف خواهم کرد ؟
پرسیدن این چند سوال از خود باعث می‌شود در انتخاب خود دقت بیشتری به کار ببرید و دقیق تر انتخاب نمایید . با در نظر داشتن این موضوع به سراغ بحث خود یعنی آسیاب برقی در مقابل آسیاب دستی می‌رویم.
آسیاب قهوه

آسیاب دستی:

همانطور که از نام این آسیاب مشخص است ، باید با دست مقدار مشخصی نیرو به دسته‌ی آسیاب وارد کرد تا تیغه‌ها به چرخش درآیند و قهوه آسیاب شوند. بسته به درجه‌ی آسیاب قهوه ، باید مقدار نیرو و زمان بیشتری صرف شود . درجه‌ی درشت چندان زمان‌بر نیست ولی هرچه درجه‌ی آسیاب رو به نرمی رود ، زمان و انرژی بیشتری می‌طلبد .
خوشبختانه آسیاب‌های دستی بسیار کوچکتر از همتاهای برقی خود هستند و بسیاری از آنها به گونه ای ساخته‌شدند که کمترین آسیب را به بدن انسان وارد کنند و کنترل آن به راحتی انجام پذیرد . حمل آنها در مسافرت به دلیل اندازه کوچک آسیاب‌ها بسیار راحت است.
به دلیل عدم وجود تکنولوژی خاصی در ساخت این نوع آسیاب‌ها ، قیمت کمی دارند و می‌توان بهترین آنها را با کمتری قیمت نسبت به نمونه‌های برقی تهیه نمود .
آسیاب قهوه

آسیاب برقی:

همه ما به خوبی می‌دانیم که بهترین ویژگی آسیاب برقی راحتی و آسودگی کار با آن نسبت به آسیاب دستی است . تمام کاری که باید انجام داد پرکردن هوپر آسیاب ، تعیین درجه‌ی آسیاب و روشن کردن دستگاه است. بعد از چند ثانیه قهوه تازه آسیاب شده برای تهیه قهوه آماده است.
یکی از انتقادهایی که همیشه به آسیاب‌های برقی وارد می‌شود ، درمورد قیمت زیاد آنهاست . یکی از عواملی که مردم آسیاب برقی مناسبی خریداری نم‌کنند قیمت آن است اما قبل از اینکه به سراغ یک آسیاب برقی ارزان قیمت بروید این نکته را در نظر داشته باشید که آسیاب‌های ارزان قیمت نمی‌توانند قهوه را به دقیقی و یک دستی نمونه‌های گرانقیمت تحویل دهند . برای مثال یک آسیاب برقی با کیفیت عالی ، می‌توان باراتزا مدل Encore را با قیمت نسبتا مناسب تهیه نمود .
بیشتر آسیاب‌های برقی خانگی اندازه‌ای یکسان و استاندارد دارند تا بتوانند به راحتی درون مکان‌های با فضای کم جای گیرند اما با این حال اندازه‌ای بسیار بزرگتر از آسیاب دستی خواهند داشت.
آسیاب قهوه

کدام یک برای من بهتر است ؟

برای این که بدانید کدام یک را باید خریداری نمایید در اول باید سه سوال ابتدای مطلب را برای خود پاسخ دهید .
هزینه و قیمت می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم شما داشته باشد. اگر بتوانید هزینه یک آسیاب برقی مناسب را بپردازید به سراغ انواع برقی بروید و اگر توان پرداخت قیمت‌های گران را ندارید بهتراست نمونه دستی خریداری کنید .
در زیر چند نکته که برای کمک به خرید آسیاب برای شما ذکر میکنم.
آسیاب قهوه

شما باید از آسیاب برقی استفاده کنید اگر :

به دنبال سرعت و راحنتی در تهیه قهوه هستید .
با پرداخت هزینه تقریبا بیش از ۵۰۰ هزار مشکلی ندارید.
بیشتر اسپرسو و نوشیدنی‌هایی که قهوه با درجه نرم لازم دارد تهیه می‌کنید.
فضای مناسب برای جای دادن یک آسیاب برقی به اندازه‌ی یک مخلوط کن دارید.

شما بهتر است آسیاب دستی تهیه نمایید اگر :

توان یا علاقه به پرداخت هزینه بیش از حدود ۱۰۰ هزار تومان ندارید .
زمان و راحتی تهیه قهوه برای شما اهمیت چندانی ندارد.
بیشتر از قهوه دمی و نوشیدنی‌هایی که با درجه آسیاب درشت‌تر تهیه می‌شوند استفاده می‌کنید.
به آسیابی کوچک نیازمند هستید.

منبع:قهوه ایلیا

تفاوت آسیاب دستی و آسیاب برقی قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *