4/5 - (5 امتیاز)

نظافت را رعایت کنید

برای نظافت میزهای شما پولی به پیشخدمت ها پرداخت نمی شود. بنابراین سعی کنید که اگر از یک میز استفاده کرده اید، بعد از بلند شدن آن را به خوبی تمیز کنید، زیرا با این کار علاوه بر آنکه شخصیت خود را نشان می دهید، بلکه باعث کار کمتر پیشخدمت ها نیز می شوید.

اداب کافه رفتن

تایم کافه را رعایت کنید

بله، این درست است که کافه ها برای مطالعه و کار کردن نیز طراحی شده اند، اما همیشه ایده خوبی است که فضایی را که استفاده می‌کنید به حداقل برسانید. سعی کنید از همان اول که وارد کافه می‌شوید تعداد خود را به یکی از پرسنل کافه بگویید و از آن ها بخواهید تا بهترین میز مناسب را به شما اختصاص دهند و بعد از آن سعی کنید دیگر میز خود را تغییر ندهید و میز و صندلی های دیگر را برای راحتی خود جا به جا نکنید و دکور کافه را به هم نزنید. این کار یکی از آزارده ترین کارها از نظر پرسنل کافه است. همچنین کیف و وسایل خود را روی صندلی های خالی میزهای دیگر قرار ندهید، چون این کار بی توجهی به دیگران است.

ادب را رعایت کنید

درست است که شما در برخی صبح ها به یک فنجان قهوه نیاز دارید تا سر حال شوید و مانند یک انسان عادی به کار خود ادامه دهید. اما هر چقدر هم صبح بدی داشته اید یا بسیار کسل هستید، اصلا نباید استرس خود را به باریستا منتقل تا انرژی منفی تری را دریافت کنید. همیشه مهربان و محترم باشید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد. به هر حال، شما هرگز نمی دانید شخصی که قصد دارد قهوه شما را درست کند چه روزی را گذرانده است.

به کسب و کار کافه دار احترام بگذارید

کافه ها نیز مانند بسیاری از مکان های تفریحی دیگر محل کسب و کار هستند. پس به صاحبان آن ها و افرادی که در آن جا کار می‌کنند احترام بگذارید و حداقل یک نوشیدنی و یا عصرانه سفارش دهید. فقط یک آب نخرید و کل روز آن جا ننشینید. شما برای صندلی ای که اشغال می‌کنید و جای چند نفر دیگر را می‌گیرید باید پول پرداخت کنید. بد نیست اگر برای مدت طولانی در آنجا هستید، یک فنجان دوم قهوه یا یک کلوچه بخرید. وای فای، برق و فضا هزینه دارد. بنابراین از کسب و کار حمایت کنید. نکته دیگری که بد نیست به آن دقت کنید این است که همیشه وقتی وارد کافه می‌شوید سعی نکنید فقط به دنبال چیز‌های ارزان قیمت باشید. بد نیست گاهی برای خود ارزش قائل شوید و بهترین نوشیدنی کافی‌شاپ را نیز امتحان کنید.

استفاده نامناسب از امکانات

برخی از افراد کار در کافه ها را انتخاب می کنند، زیرا اینترنت خانه شان یا از کار افتاده است یا سرعت لازم را ندارد. هنگام بارگیری فایل های عظیم یا پخش فیلم، سرعت آن را برای دیگران کاهش می دهید. سعی کنید که با ملاحظه باشید. پس اگر متوجه شدید تعداد زیادی از مراجعه کنندگان از لپ تاپ خود استفاده می کنند، هر نوع پخش یا بارگیری را متوقف کنید.

آداب کافی شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *