4/5 - (3 امتیاز)

تاثیرات اضافه کردن نمک به قهوه

نمک در قهوه
قهوه نوشیدنی متنوعی است و همین موضوع باعث محبوب‌تر شدن آن شده است. به این معنی که شما میتوانید آن را تلخ ، با شکر ، با شیر و یا هر افزودنی دیگری مصرف نمایید. همیشه قهوه نوشان به دنبال راه‌هایی برای تغییر عطر و طعم قهوه هستند . در این میان افزودن نمک به قهوه یکی از روش‌های مرسوم است. شاید به نظر عجیب باشد ولی استفاده از نمک در تهیه قهوه بسیار مفید است. با ما همراه باشید.

دلیل تلخی قهوه:

برخلاف عقیده بیشتر مردم ، کافئین بیشتر باعث تلخی قهوه نمیشود. بر اساس تحقیق و بررسی که در آزمایشگاه دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان صورت گرفت ، تنها ۱۵ درصد تلخی قهوه از کافئین نشات می‌گیرد. بیشترین حجم از تلخی قهوه به دلیل وجود دو ترکیب به نام‌های اسید کلرژنیک لاکتون و فنیلندیان است. هردو این ترکیبات در نتیجه رست قهوه به وجود می‌‎آیند و در قهوه سبر وجود ندارد. کلرژنیک در رست‌های اولیه در دانه‌ی قهوه به وجود می‌آید و بعدا در رست‌های دارک تر با شکسته شدن کلرژنیک اسید، فنیلندیان تولید می‌شود. این موضوع به روشی اثبات می‌کند که هرچه قهوه به رست دارک‌ نزدیک‌تر شود ، طعم قهه نیز تلختر خواهد شد.
نمک در قهوه

اشتباه در روند تهیه قهوه:

در روند تهیه و دم کردن قهوه اشتباهاتی رخ می‌دهد که باعث می‌شود قهوه تلخ تر شود. برای مثال طولانی تر شدن زمان تهیه قهوه ، استفاده از آب خیلی داغ و یا جوشاندن قهوه باعث تلخ شدن هرچه بیشتر قهوه نهایی خواهد شد. همچنین استفاده از درجه‌ی بسیار نرم ، عدم رعایت نسبت آب و قهوه و استفاده از قهوه بیات شده نیز به تلخ تر شدن نوشیدنی قهوه کمک می‌کند.

تاثیر نمک بر تلخی قهوه:

داستان از روی زبان انسان شروع می‌شود. سطح زبان دارای هزاران جایگاه تشخیص طعم است که هرکدام قادر به تشخیص ۵ طعم اصلی یعنی شیرینی ، ترشی ، تلخی ، شوری و اومامی هستند. غذاها بر روی زبان با واکنش مواد شیمایی که به مغز صادر می‌شوند طعم را به انسان الغا می‌کنند.
طبق تحقیقات علمی ، مکانیزم تولید طعم های شیرین ، ترش ، شور و اومامی به یک شیوه انجام می‌شود اما طعم تلخ در طرف دیگر باعث می‌شود تا حسگرهای طعمی بر روی زبان یون کلسیم تولید کنند که باعث ارسال پیام تلخی به مغز میشود . نمک به دلایلی که هنوز ناشناخته است بر روی حسگرهای زبان تاثیر گذاشته و به آنها اجازه نمی‌دهد طعم تلخی را ارسال نمایند.
نمک در قهوه

فواید نمک در قهوه:

قهوه به خودی خود دارای فوایدی برای سلامتی انسان است. قهوه دارای آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که به سلامتی بدن انسان بسیار کمک می‌کند. زمانی که به قهوه شکر ، شیر و یا سیروپ اضافه می‌شود ، برخی از این فواید کاهش پیدا خواهند کرد . اما زمانی که نمک به قهوه اضافه شود ، به جذب هرچه بیشتر سدیم در بدن که به دلیل نوشیدن قهوه تقلیل یافته است، کمک میکند. تحقیقات نشان داده اند که ۴ فنجان قهوه در روز باعث از دست رفتن ۱۲۰۰ میلی‌گرم سدیم در بدن می‌شود. افزودن نمک به قهوه باعث جذب این مقدار ازدست رفته می‌شود.

تاثیر نمک بر رفلکس معده:

نمک در قهوه
اگر نوشیدن قهوه شما را دچار رفلکس معده می‌کند، باید در مصرف قهوه احتیاط کنید و در مورد درجه رست و نوع قهوه مطمعن شوید چرا که درجات رست روشن تر و دارای اسیدیته بیشتر هستند.
با افزدن مقادیری نمک به قهوه خود می‌توانید تا حدودی از رفلکس خود جلوگیری نمایید.

منبع:قهوه ایلیا

تاثیرات اضافه کردن نمک به قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *