3/5 - (1 امتیاز)

تهیه سیب زمینی آکاردئونی
آموزش تصویری تهیه سیب زمینی آکاردئونی

سیب زمینی آکاردئونی برای تزیین کنار غذاهای گوشتی کاربرد داره ولی بعنوان یه عصرانه همراه با سس کچاپ یه گزینه مناسبه، خصوصا برای بچه ها که علاقه خاصی به سیب زمینی دارند.

سیب زمینی آکاردئونی را می توانید در وعده پیش غذا سرو کنید .

سیب زمینی آکاردئونی

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی آکاردئونی :

سیب زمینی

نمک وفلفل

پیازچه زیر شده یا پودر آویشن

چند حبه سیر

روغن زیتون
سیب زمینی آکاردئونی
طرز تهیه سیب زمینی آکاردئونی :

سیب زمینی رو میتونید تمیز بشورید وبا پوست استفاده کنید و یا چاقو رو بردارید و کاملا پوستشنو بکنید. یه سری برش عرضی در طول سیب زمینی بزنید این برشها نباید کامل باشند تا سیب زمینی از انتها به هم چسبیده باقی بماند برای راحتی کار میتونید مثل من از این قاشقهای ژاپنی استفاده کنید ویا سیخ کباب و هر وسیله ای که همین عملکرد رو داشته باشه این طوری مطمئن میشید که چاقو تا انتهای سیب زمینی رو برش نخواهد زد.

با برس مابین قطعات برش خورده و روی سیب زمینی رو کاملا به روغن زیتون آغشته کنید نمک بزنید ولابه لای برشها حبه های ریز سیر رو قرار دهید این کار سرعت پخت رو میبره بالا وباعث میشه برشهای سیب زمینی از هم باز بشن ونمای زیباتری پیدا کنند.
سیب زمینی آکاردئونی

من بجای سیر تازه از سیرهای رنده شده که توی روغن خوابونده بودم استفاده کردم روی سیب زمینی پیازچه خرد شده و یا آویشن بپاشید و البته کمی فلفل و درون تابه دربدار قرار دهید کف تابه را هم کمی چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

۳٫ بسته به سایز سیب زمینی بین ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زمان میبره تا سیب زمینی پخته شه و یا اونا رو برای یک ساعت درون فر ۱۸۰ که از قبل گرم شده قرار دهید با چاقو قسمت پایئنی سیب زمینی رو تست کنید اگه نرم بود پخت است و میتونید از فر خارجش کنید.
سیب زمینی آکاردئونی
پر واضحه که این از سالمترین روشهای پخت سیب زمینی است که تمام ارزش غذایی اون حفظ خواهد شد و همراه با سس کچاب طعم دلچسبی هم داره.
نوش جان
منبع:اکاایران

تهیه سیب زمینی آکاردئونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *