3.7/5 - (4 امتیاز)

نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله

نسپرسو ( Nespresso ) یکی از برندهای شناخته شده دنیای قهوه است که بیشتر با نام کپسول قهوه در جهان شناخته شده است . این شرکت به عنوان نخستین و بزرگترین تولید کننده‌ی انواع کپسول های قهوه به شمار می‌رود و همچنین تولید قهوه سازهای مدرن و امروزی اسپرسو از محصولات متفاوت این شرکت نسبت به دیگر برندها می‌باشد . نسپرسو ( Nespresso ) یکی از برندهای شرکت تولید مواد غذایی نستله ( Nestle ) است که ایده‌ی طراحی آن توسط یکی از کارمندان شرکت Nestle در سال ۱۹۷۶ شکل گرفت در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر لوزان کشور سوییس قرار دارد .

تاریخچه نسپرسو ( Nespresso ) :

تاریخچه‌ی نسپرسو ( Nespresso ) به پنج بخش عمده تقسیم می‌شود :

۱ – دوره اول : آزمون و خطا در مسیر رو به رشد

داستان شکل گیری نسپرسو ( Nespresso ) از یک ایده‌ی ابتدایی و ساده شروع شد : توانایی تهیه‌ی یک فنجان قهوه‌ی عالی اسپرسو شبیه به باریستاهای حرفه‌ای توسط همه‌ی افراد .

در سال ۱۹۷۶ یکی از کارمندان شرکت نستله ( Nestle ) این ایده را مطرح کرد و در همان سال اختراع و ثبت انحصاری شد . در ابتدای راه این ایده موفقیت چندانی را کسب نکرد تا اینکه یک دهه‌ی بعد یعنی در سال ۱۹۸۶ و با تلاش‌های بیشتر به تدریج به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد . برای کپسول قهوه اسپرسو ، در ابتدا از چهار قهوه‌ی متنوع Capriccio ، Cosi ، Decaffeinato و Bolero (Volluto ) استفاده شد و دو قهوه ساز اسپرسو با مدل‌های C100 و C1100 معرفی شد . بازار تجاری نسپرسو ( Nespresso ) در ابتدا متعلق به کشورهای سوییس ، ژاپن و ایتالیا بود .

نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله
در سال ۱۹۹۰ شرکت نستله ( Nestle ) قراردادی را با شرکت تولیدکننده‌ی ماشین آلات خانگی Turmix در سوییس به امضا رساند که به عنوان نقطه‌ی آغازی برای فروش قهوه سازهای نسپرسو ( Nespresso ) به حساب می‌آید .

نخستین نمونه‌های کپسول قهوه قابل بازیافت در سال ۱۹۹۱ با ۳۴ نوع گوناگون معرفی شد . در همین سال فروش محصولات نسپرسو ( Nespresso ) به کشورهای فرانسه و آمریکا نیز رسید . دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۳ خط تولید دوم کپسول قهوه راه اندازی شد و قهوه‌های Toscana (Arpeggio ) و Roma به عنوان پنجمین و ششمین نوع کپسول‌های قهوه معرفی شدند .

۲ – دوره دوم : ترقی و گسترش

در این دوره بازار تجاری نسپرسو در دنیا رو به گسترش بود و طراحی و نوآوری باعث فروش بیشتر محصولات Nespresso شد . همچنین قابلیت ثبت سفارش آنلاین ۲۴ ساعته راه اندازی شد .

در سال ۱۹۹۶ نخستین سایت اینترنتی شرکت نسپرسو ( Nespresso ) راه اندازی شد که بعدها به عنوان یکی از راه‌های فروش محصولات این شرکت در سراسر دنیا شناخته شد . در همین سال قهوه سازهای C250/554 معرفی شدندکه به عنوان نخستین مدل‌های قهوه سازهای نیمه اتوماتیک این شرکت به حساب می‌آیند .

در سال ۱۹۹۷ امضای قرارداد با چند شرکت مهم برای تولید انواع قهوه‌سازها و توزیع آسان تر آن در دنیا ، صورت پذیرفت . این شرکت‌ها در کشورهای سوییس ، فرانسه و آمریکا مستقر بودند . کپسول قهوه‌ Ristretto نیز در همین سال معرفی شد .

سال ۱۹۹۸ نام شرکت به Nestle Nespresso SA SERVCE تغییر پیدا کرد ، فعالیت سایت در فروش محصولات گسترش پیدا کرد و اسپرسوساز و کپسول‌ قهوه با طراحی‌های متنوع و رنگ‌های جدید وارد بازار تجاری شدند .
نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله
۳ – دوره سوم : تبدیل شدن به برندی جهانی

نسپرسو
فروش محصولات شرکت روز به روز گسترش پیدا کرد و به تدریج تبدیل به برندی شناخته شده در سرتاسر دنیا شد . در سال ۲۰۰۰ اداره‌ی مرکزی نسپرسو ( Nespresso ) به شهر Paudex در سوییس منتقل شد . نخستین فروشگاه نسپرسو نیز در پاریس افتتاح شد . سال بعد در طراحی قهوه سازها بازنگری اتفاق افتاد و ویژگی‌هایی مانند طراحی ارگونومیک به منظور راحتی در استفاده به محصول اضافه شد که این باعث فروش بیش از پیش قهوه سازهای این شرکت شد .

در سال ۲۰۰۳ کیفیت کپسول‌های قهوه این شرکت به حد قابل توجهی افزایش یافت و به سی و دومین قهوه پرمصرف مردم امریکا تبدیل شد . نخستین شعبه کافی شاپ‌های نسپرسو ( Nespresso ) یکسال بعد در شهر مونیخ بازگشایی شد که بعدا نیویورک نیز شعبه بعدی آن را افتتاح کرد .
نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله
۴ – دوره چهارم : نهادینه کردن فرهنگ جهانی مصرف قهوه در بین مردم

نسپرسو تا حد زیادی رشد کرد و به برندی برتر در دنیای قهوه تبدیل شد . در این دوره این شرکت قهوه‌هایی با بالاترین کیفیت همراه با طعم‌های جدید و متنوع وارد بازار تجاری خود کرد و همچنین به نوآوری‌های خود در زمینه کپسول قهوه و قهوه ساز ادامه داد . معرفی سرویس‌های شخصی و ویژه برای مشتریان نیز باعث افزایش خرید و مشتری مداری در این سالها شد . در سال ۲۰۰۶ شرکت نسپرسو جورج کلونی را به عنوان اسپانسر محصولات خود معرفی کرد و این باعث گسترش بیشتر فرهنگ مصرف قهوه در بین مردم شد .

نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله
۵ – دوره پنجم : یک پارچه شدن رهبری جهانی در زمینه فروش کپسول قهوه و قهوه ساز

کپسول قهوه نسپرسو

در طی سالیان متمادی و تلاش‌های مداوم مسئولان و کارکنان این شرکت با تولید قهوه سازهای متمایز و متنوع ، بازگشایی هزاران شعبه از فروشگاه‌های نسپرسو در سراسر جهان و حفظ و تداوم کیفیت کپسول قهوه Nespresso را به یکی از مشهورترین برندهای دنیای قهوه در سراسر جهان تبدیل کرده است . این دوره که تا امروز هم ادامه یافته است به عنوان عصر تکنولوژی و طراحی‌های منحصر به فرد شرکت Nespresso در زمینه‌ی کپسول قهوه به شمار می‌رود . در حال حاضر کپسول های قهوه نسپرسو در طعم های مختلف و برای استفاده های گوناگون تهیه و تولید می‌شوند .

بررسی و خرید : انواع کپسول
در سال ۲۰۰۷ قهوه ساز Lattissima با تکنولوژی اتوماتیک و یک بار لمس معرفی شد .

در سال ۲۰۰۸ سهام نسپرسو ( Nespresso ) تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرد . سه قهوه از بهترین قهوه‌های تک خاستگاه جهان و دو ترکیب جدید به محصولات این شرکت اضافه شد .
نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله
تعداد کافی شاپ‌ها و فروشگاه‌های Nespresso روز به روز در حال افزایش بود و در سال ۲۰۱۰ شعبه دویستم نسپرسو در چین بازگشایی شد .

در سال ۲۰۱۱ نسپرسو برای نخستین بار در طول یکسال از چهار قهوه ساز جدید رونمایی کرد .

PIXIE : با طراحی بسیار نوآورانه و مطابق با محیط زیست

Zenius و Aguila: قهوه سازهایی با عملکردهای بیشتر برای مصرف کنندگان حرفه‌ای

Lattissima+ : برای تهیه‌ی آسانتر قهوه‌هایی با استفاده از شیر با تکنولوژی تمام خودکار

در سال ۲۰۱۲ و بر مبنای هدف گذاری طراحی مطابق با محیط زیست ۷۵ درصد از کپسول‌های نسپرسو قابل بازیافت شد .

بررسی و خرید : انواع قهوه ساز کپسولی
مسیر درخشان Nespresso :

نسپرسو
از ابتدای شکل گرفتن این ایده تا هنگام تاسیس شرکت و پیشرفت‌های مهم در طول سالیان متمادی ، موفقیت‌های نسپرسو بر سه اصل کلیدی استوار بوده است :

۱ – استفاده از قهوه‌هایی با بالاترین کیفیت
نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله
به منظور بالا بردن سطح رضایت مشتریان ، کارشناسان کنترل کیفیت نسپرسو قهوه‌های این شرکت را از بهترین دانه‌های قهوه‌ی سراسر جهان انتخاب می‌کنند . فرآیند رست و ترکیب قهوه‌های مختلف با استفاده از مجهزترین دستگاه‌ها و کارکنان کارآزموده صورت می‌گیرد .

۲ – رابطه‌ پایدار و طولانی مدت با مشتریان

یکی از جنبه‌های مهم و با ارزش که نسپرسو دنبال می‌کند رابطه‌ی نزدیک با مشتریان است .هرروزه رابطه‌ی مستقیم با میلیون‌ها مشتری از سراسر جهان باعث شده است که سلیقه‌ها و خواسته‌های آنها بیشتر شناخته شود . ترکیب انواع متنوع قهوه‌ها برای هر سلیقه‌ای یک عنصر مهم در جهت مشتری مداری نمونه است .

۳ – رشد پایدار تجاری

نسپرسو ( Nespresso ) در همه‌ی زمینه‌های کاری خود به ثبات تجاری در بازار رسیده است . از انواع کپسول قهوه‌ گوناگون و قابل بازیافت همراه با طعمهای بینظیر تا انواع قهوه سازها محصولات این شرکت روزانه فروش بسیاری را در جهان به خود اخصاص داده است . تهیه‌ی یک برنامه‌ی بلندمدت برای پایداری بازار تجاری یکی دیگر از رموز موفقیت Nespresso می‌باشد که این برنامه بصورت همیشگی ادامه دارد .

نسپرسو در جهان امروز :

فروشگاه نسپرسو
Nespresso امروزه در ۶۴ کشور جهان نمایندگی دارد و بیش از ۱۲ هزار کارمند در سراسر جهان که نیمی از آنها بصورت مستقیم با مشتریان ارتباط دارند در این شرکت مشغول به کار هستند . در سال ۲۰۰۰ تعداد کارمندان نسپرسو ۳۳۱ نفر بوده است که نسبت به آن سال ، امروزه تعداد کارمندان افزایش قابل توجهی داشته است . بیش از ۵ میلیون هوادار در شبکه‌های اجتماعی Nespresso را دنبال می‌کنند و روزانه ۳۴۰ هزار مشتری جدید از سایت فروشگاهی این شرکت بازدید می‌کنند .
نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله
۳ دفتر مرکزی و تولید عمده‌ی نسپرسو در شهرهای Avenches ، Orbe و Romont کشور سوییس قرار دارند .

امروزه نسپرسو بیش از ۶۰ مدل قهوه ساز هوشمند و زیبا را تولید می‌کند که بوسیله‌ی ۸ کارخانه‎‌ی تولید ماشین آلات مرتبط با قهوه در جهان صورت می‌پذیرد . بیش از ده جایزه‌ی مختلف بین المللی برای طراحی‌های منحصر بفرد قهوه سازهای نسپرسو ، به این شرکت اهدا شده است .

بیش از ۴۵۰ فروشگاه نسپرسو در پایان سال ۲۰۱۵ در سراسر جهان وجود داشته است که خدمات متنوعی را به ارائه می‌کنند و این رابطه‌ی نزدیک با مشتریان سبب می‌شود روز به روز بیشتر از سلیقه‌های آنها آگاه شده و بتوانند کیفیت و تنوع محصولات خود را بالاتر ببرند .

منبع:قهوه ایلیا

نسپرسو برند خاص کمپانی بزرگ نستله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *