4.9/5 - (7 امتیاز)

کولد برو چیست

حتما شما هم به اینکه قهوه را به صورت گرم مصرف کنید عادت کرده اید – ولی برخلاف چیزی که جا افتاده

قهوه های سرد یا کولد برو دارای ویژگی های جالب طعمی هستند علاوه بر ان مدت زمان ماندگاری قهوه های گرم از چند ثانیه تا چنددقیقه میباشد

ولی قهوه های دمی درصورت فراوری و نگهداری درست تا یک هفته هم ماندگاری دارند

 

کولد برو

 

قهوه کلد برو

به طور کلی

قهوه کلد برو به قهوه هایی گفته می شود که به جای استفاده از آب گرم یا جوش برای دم کردن قهوه، از یخ یا آب سرد استفاده می کنند. قهوه ساز کلد برو، یکی از قهوه سازهایی است که به وسیله آن، این نوع از قهوه را آماده می کنند.

ما در کلدبرو به کمک زمان زیادی که به آن می دهیم، به ذرات قهوه فرصت می دهیم در آرامش با آب ترکیب شده و عطر و طعم بهتری نسبت به سایر قهوه ها ایجاد شود. دلیل اصلی استفاده از آب داغ، تهیه سریعتر قهوه است، اما ممکن است در این فرآیند مقداری از کیفیت و عطر قهوه کاسته شود، اما در کلد برو شما با طعم و عطر حقیقی قهوه روبرو می شوید.
در مقایسه با روش‌های استاندارد دم کردن قهوه با آب گرم، در دم سرد، زمان جایگزین گرما می‌شود. اجازه دهید که دانه های شما به مدت نیم روز خیس شود تا تمام طعم ها و روغن های گیر افتاده در دانه قهوه آزاد شود.

ویژگی های کلد برو

نکته: دم کرده سرد بسیار غلیظ است و باید آن را با چند حبه یخ و یک یا دو فنجان آب سرد رقیق کنید.

قهوه دم کرده سرد، اگرچه وقت گیر است، اما یکی از ساده‌ترین و متنوع‌ترین روش‌های دم کردن است و هرکسی می‌تواند آن را در خانه درست کند.
. طعم: این روند همچنین تمامی طعم های دانه را استخراج می کند. اگر دانه مورد علاقه ای داشته باشید، هم اکنون می توانید از یک نوشیدنی حداکثری با تمامی طعم ها لذت ببرید. از لحاظ اصطلاحات حرفه ای، این ویژگی های قهوه است که شما در هنگام نوشیدن این نوشیدنی می چشید.

. اسید کمتر: تلخی[۳] در قهوه معمولی توسط برخی اسیدها و روغن های مشخص فعال می شود. این موارد در آب حلال هستند ولی تنها در دمای بالا.
. طعم: شما باید از شیرینی قهوه لذت ببرید (با وجود اینکه تمامی طعم ها استخراج شده اند، قهوه تلخ نخواهد بود). دم کردن طولانی با آب داغ معمولا قهوه را تلخ می کند. اما در اینجا تنها شیرینی خواهید داشت چون ترکیبات تلخ باقی می مانند.

طرز تهیه قهوه کلد برو

دانه های قهوه خود را با اندازه متوسط رو به درشت آسیاب کنید. قهوه آسیاب شده نباید بیش از حد ریز باشد چون در غیر این صورت از فیلترهای مورد استفاده شما برای جدا کردن قهوه از آب عبور می کند و همینطور به علت بیش عصاره گیری طعم قهوه تلخ می شود.

دانه های قهوه آسیاب شده یا همان سابه قهوه به علاوه چهار فنجان آب تصفیه شده سرد را به یک شیشه دهانه گشاد یا ظرف شیشه ای درب دار اضافه کنید. اینکه چه نسبتی استفاده کنید به ذائقه شما بر می گردد ولی می توان با نسبت ۷ یا ۸ واحد آب و ۱ واحد قهوه شروع کرد . الیته اگر می خواهید کنسانتره غلیظ درست کنید تا بعدا با آب رقیق کنید غلظت این نسبت را دو برابر کنید یعنی ۴ واحد آب و ۱ واحد قهوه.

این قهوه را به مدت ۱۲-۱۵ (تا ۲۴ ساعت هم توصیه شده است) ساعت باید بخیسانید تا حسابی عصاره گیری شود. قهوه و آب را به آرامی هم بزنید تا تمام ذرات قهوه خیس شوند. یادتان باشد خیساندن قهوه زمان بر است و باید این مدت زمان حتما سپری شود تا عصاره گیری قهوه صورت گیرد. درب ظرف حاوی آب و قهوه را ببندید و در یخچال بگذارید.

بعد از ۱۲ الی ۱۵ ساعت قهوه را آرام آرام از یک الک یا صافی ریز یا کیسه ای که برای صاف کرده شیرهای گیاهی استفاده می شود قهوه را صاف کنید. از فشار دادن قهوه برای تسریع در صاف کردن خودداری کنید.

کولد برو چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *