4/5 - (2 امتیاز)

اریخچه فراپه را می توان تا قرن نوزدهم دنبال کرد. با این حال، فراپه یونانی در سال ۱۹۵۷ اختراع شد و در نمایشگاه بین المللی تسالونیکی ارائه گردید. مخترع این نوشیدنی منحصر به فرد دیمیتریس واکوندیوس بود (یکی از نمایندگان کمپانی نستله).

فراپه

همانند تمامی اختراعات فوق العاده، اختراع فراپه نیز یک تصادف بود. در اصل، سرپرست دیمیتریس (جیانیس دریتساس) بدنبال درست کردن یک محصول جدید هیجان انگیز برای کودکان بود. او می خواست که یک نوشیدنی شکلاتی فوری را بوجود بیاورد که در درست کردن آن از یک شِیکِر استفاده شود. در زمان استراحت خود، دیمیتریس بدنبال قهوه فوری خود می گشت اما دسترسی به آب داغ نداشت. در عوض، از آب سرد و تکه های یخ در شِیکِر استفاده کرد. نتیجه فراپه بود که هم اکنون یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان به حساب می آید.

فراپه یک نوشیدنی یخی زده شده است که با طعم دهنده‌ها و رایحه‌های خاصی مخلوط شده و زده می‌شود تا کفی خوشمزه در آن به وجود آید که معمولا سرد و با لایه‌ای از خامه بر روی آن نوشیده می‌شود . می‌توان یخ را به این نوشیدنی قبل و بعد از هم زدن یا شیک کردن اضافه کرد. همچنین می‌توان شکر ، وانیل ، شیر و سس‌های شیرین به این نوشیدنی افزود. طعم این نوشیدنی بستگی زیادی به موادی که در آن استفاده می‌شود دارد.

فراپه تمشک و ترافِل

شاید فراپه تمشک و ترافل در مقایسه با سایر قهوه ها زمان بیشتری طول بکشد تا درست شود اما قطعا صرف کردن این زمان ارزشش را خواهد داشت. در قسمت زیر، مواد اولیه درست کردن این فراپه خوشمزه و دستورات لازم مربوط به چگونگی درست کردن آن را مشاهده می کنید.

مواد لازم:

. ۱۴ تکه یخ

. نصف فنجان تمشک تازه

. ۵۰ گرم شکلات آب شده

. ۳ قاشق غذاخوری شکر

. نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل

. یک چهارم شیر کامل

. نصف فنجان آب

. ۳ قاشق غذاخوری اسپرسو فوری یا هر قهوه برشته شده ای که دوست دارید

برای درست کردن فراپه ترافل و تمشک باید:

یخ، تمشک، شکلات داغ ، شکر، عصاره وانیل و شیر کامل را در مخلوط کن قرار دهید. سپس قهوه را با آب و ۳ قاشق غذاخوری اسپرسو فوری آماده کنید. هر دو مخلوط را با یکدیگر ترکیب کرده و از آن لذت ببرید.

فراپه چیست – فراپه کافی شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *