قهوه و معده درد

برخی معتقدند نوشیدن یک فنجان قهوه بخصوص با معده خالی مضر است زیرا هیچ ماده غذایی دیگری برای جلوگیری از آسیب زدن اسید در معده شما وجود ندارد.
هوه محرک در تولید کورتیزول است. بنابراین، برخی افراد مدعی هستند که نوشیدن قهوه به عنوان اولین چیزی که در صبح می‌خورید، هنگامی که سطح کورتیزول در صبح زیاد است، می‌تواند خطرناک باشد.

بدون شک می‌دانید که کافئین سیستم گوارش شمارا تحریک می‌کند که … به فرایند دفع کمک می‌کند. کافئین یک ملین طبیعی است و سیستم گوارش شمارا وادار می‌کند خیلی سخت سریع مشغول به‌کار شود. اما افزایش آمادگی برای اجابت مزاج اغلب با کمی ناراحتی همراه است.

قهوه و معده

قهوه و کافئین

اکثر متخصصان بر این موافق هستند که شما باید مقدار کافئین خود را در حدود ۴۰۰ میلی گرم در روز معادل ۴ تا ۵ فنجان قهوه (۰٫۹۵ تا ۱٫۱۲ لیتر) متعادل نمایید

از سایر مضرات کافئین می‌توان به تشدید تولید اسید در بدن شما اشاره کرد. مصرف بیش‌ازحد کافئین، می‌تواند منجر با تولید اسید خیلی زیادی شود که دچار شکم‌درد شوید. برای بدن خطرناک نیست اما خیلی خوشایند هم نیست.

با این حال، تولید کورتیزول در مصرف کنندگان قهوه که به طور مرتب آن را می‌نوشند بسیار پایین است و برخی از مطالعات نشان دهنده عدم افزایش کورتیزول در آنان است. بعلاوه، شواهد کمی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه با معده پر باعث کاهش آن می‌شود
حقیقات نشان می‌دهد که تلخی موجود در قهوه ممکن است تولید اسید در معده را تحریک کند.
به همین دلیل بسیاری از مردم بر این باورند که قهوه معده شما را تحریک می‌کند و علائم اختلالات روده مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را افزایش داده و باعث سوزش سر دل، حالت تهوع، رفلکس اسید و سوء هاضمه می‌شود.

با این وجود، محققان نتوانسته‌اند ارتباط قاطعی بین قهوه و مشکلات گوارشی پیدا کنند، صرف‌نظر از اینکه شما آن را با معده خالی بنوشید.
در حالی که بخش کمی از مردم نسبت به قهوه بسیار حساس هستند و دائما سوزش معده، استفراغ یا سوء هاضمه را تجربه می‌کنند، دفعات و شدت این علائم بدون توجه به اینکه آنها آن را با معده خالی یا با غذا بنوشند ثابت می‌ماند.

قهوه و معده درد

با این وجود، توجه به نحوه عملکرد بدن شما نیز مهم است. اگر بعد از نوشیدن قهوه با معده خالی دچار مشکلات گوارشی شده‌اید اما در هنگام نوشیدن آن با یک وعده غذایی مشکلی برایتان پیش نمی‌آید، در هنگام نوشیدن قهوه، این را در نظر بگیرید.

موز میوه‌ای قلیایی است و می‌تواند برخی از اسیدهای قهوه را از بین ببرد. شیر هم همین‌طور است. برشتوک های صبحانه حاوی شکر واقعاً تأثیر مثبت زیادی برای شما نخواهد داشت، بنابراین اگر می‌توانید آنها را با مواد مغذی‌تری مانند جو دوسر یا تخم‌مرغ جایگزین کنید، بهتر است.
راه دیگر
ـ اضافه کردن شیر روش دیگری که می‌توانیم برای کاهش اسید قهوه استفاده کنیم افزودن شیر است. شیر به تعادل میزان PH و اسیدیتهٔ قهوه کمک می‌کند.

ـ دم کردن با پوست تخم مرغ شاید به نظرتان عجیب باشد اما استفاده از پوست تخم‌مرغ هنگام دم کردن قهوه هم برای کاهش اسید آن بسیار عالی است. پوسته‌های تخم‌مرغ قلیایی‌اند و در کاهش طعم تلخی قهوه نیز مؤثرند. برای این کار پوست یکی‌دو تا تخم‌مرغ را خوب بشویید و آن را با دست کاملاً خرد کنید. پوسته‌های تخم‌مرغ را در قهوه‌ساز قرار دهید. اگر از فرنچ‌پرس یا موکاپات یا هر وسیلهٔ مشابه دیگری استفاده می‌کنید، آن را به همراه قهوه داخل محفظه قرار دهید. قهوهٔ خالص و زلال شما آماده است. با خیال راحت و به‌دور از اسید و رفلاکس بنوشید.

قهوه برای معده ضرر دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *