4/5 - (1 امتیاز)

نکاتی برای تبدیل شدن به یک باریستا

آموزش باریستا
ممکنه دم کردن قهوه با يک دستگاه مخصوص باعث بشه احساس کنيد يک باريستا هستيد، اما واقعيت اينه که پيچيدگي اين شغل خيلي بيشتر از اين حرفاست. دستگاه هاي متعددي براي کار کردن و دستورهاي پيجيده اي داره که بايد دقيقا با جزييات کامل اونها رو به ياد داشته باشيد.
قسمت جذاب اين شغل، عطر خوش قهوه و کارکردن با همکاران کافي شاپ است.
مثل هر شغل ديگري در کنار مزايا باريستا بودن معايب خودش رو هم داره، مهم اينه که بدون ترس مسير خودتون رو ادامه بدين. در اين مطلب نکته ها و ترفندهايي را آموزش ميديم که مي تونيد بودن هيچ تجربه قبلي به يک باريستا تبديل شويد:
بررسي کنيد تا بفهميد مدير کافي شاپ به دنبال استخدام چه فردي با چه توانايي هايي است.
آموزش باریستا

برخي از قابليتهايي که بيشتر مديران به دنبال اون هستند به شرح زير است:

۱٫ توجه به جزئيات و انجام وظايف
کارفرمايان به دنبال افرادي هستند که لاته ها و کاپيچينوهاي خوش طعم و زيبايي رو درست کنند که اين کار آساني نيست. به همين دليل شما بايد کاملا به جزئيات توجه کنيد تا هر روز فنجانهاي قهوه عالي براي مردم درست کنيد.
۲٫ بشاش و اجتماعي بودن
هر باريستا هر روز با مشتريان زيادي سر و کار خواهد داشت. يک لبخند زيبا تاثير زيادي در اين کار دارد و شانس بازگشت دوباره مشتري را افزايش مي دهد.
۳٫ انعطاف پذيري و قابليت اعتماد
بيشتر باريستا شيفت کاري طولاني مدتي دارند،که اين شيفت آخر هفته ها بيشتر هم ميشود. قبل از استخدام مطمئن شويد که شما کسي هستيد که مي تونيد تا دير وقت کار کنيد و صبح زود بيدار شويد.
۴٫ همکاري گروهي
آموزش باریستا
به عنوان يک باريستا، شما با کارکنان و مشتريان زيادي ارتباط برقرار مي کنيد. مهارتهاي مردمي يکي از بايدهاي اين شغل است.
اصول اوليه را ياد بگيريد
۱٫ اصطلاحات مخصوص را ياد بگيريد.
اصطلاحات باريستا را مطالعه کنيد و تفاوت بين قهوه هاي مختلف را بدانيد. فلش کارتهايي براي به خاطر سپردن دستورها درست کنيد.
۲٫ ويديو تماشا کنيد.
نيازي نيست براي يادگيري کار با دستگاه هاي اسپرسو دوره هاي گران قيمتي را بگذرانيد. يوتيوب دنياي آموزش باريستاست و مي توانيد درست کردن انواع کاپوچينو را به وسيله آن ياد بگيريد و از آن ايده بگيريد.
۳٫ تمرين در منزل
دستگاه هاي اسپرسو ارزان قيمتي پيدا کنيد و با آن تا مي توانيد تمرين کنيد. براي اين که در اين کار خبره شويد بايد يکي از اين دستگاه ها داشته باشيد.
اولين کار خود را از دست ندهيد.
زمانيکه اصطلاحات لازم و طرز تهيه را ياد گرفتيد، کاملا آماده هستيد تا به يک باريستا تبديل شويد. در اينجا برخي از نکات براي استخدام شدن را بررسي مي کنيم.
آموزش باریستا
۱٫ منظم باشيد.
کافه داران بيشتر دوست دارند مشتريان خود را استخدام کنند. يک کافي شاپ محلي که دوست دارين وقت خود را آنجا بگذرانيد و با کارکنان آن آشنا هستيد را انتخاب کنيد. بعد از چند هفته اعلام کنيد که علاقه مند هستيد آنجا کار کنيد.
۲٫ به عنوان صندوق دار شروع کنيد
صندوقدار ها و گارسونها اصولا به هيچ تجربه اي نياز ندارند، با يکي از اين شغلها کار در کافي شاپ محبوبتان را شروع کنيد.
۳٫ بدون حقوق کار کنيد.
اگر کافي شاپ مورد علاقه شما به دنبال فردي با تجربه است، پيشنهاد کنيد که مي خواهيد بدون دريافت هيچ حقوقي براي چند روز آنجا کار کنيد تا نشان دهيد که به کار خود علاقه داريد.
آموزش باریستا
۴٫ به دنبال موقعيتهايي باشيد که به تجربه قبلي نياز ندارند.
زمانيکه براي کار به عنوان باريستا مي گرديد، بخش اطلاعات را با دقت بخوانيد. برخي از کافي شاپها به تجربه قبلي نياز ندارند.
۵٫ کار خود را از کافي شاپهاي زنجيره اي شروع کنيد.
کافي شاپهاي زنجيره اي مانند استارباکس نيازي به تجربه قبلي ندارند. بعد از ۶ ماه کار کردن در اين کافي شاپها سعي کنيد در يک کافي شاپ محلي درخواست کار کنيد. به صورت کلي شما مي توانيد بدون هيچ تجربه اي در يک کافي شاپ محلي به يک باريستا تبديل شويد و اين تنها در صورتي امکان پذير است که اعتماد به نفس لازم، دانش و علاقه به کار را داشته باشيد. رزومه خود را پرينت کنيد و با يک لبخند پيروزمندانه آن را بر روي ميز کار کارفرما قرار دهيد.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک باریستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *