4.4/5 - (16 امتیاز)

پودر کلاژن چیست ؟

پودر کلاژن
کلاژن‌ یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌ها در بدن است و بخش بزرگی از پوست، مو و ناخن‌ها را می‌سازد. از لحاظ فنی یک پلی پپتید کلاژن ، شامل تلفیقی از اسیدهای آمینه مانند پرولین و گلیسین است، که در همه‌ی بافت‌های همبند در بدن وجود دارد .در سالهای اخیر از کلاژن داخل دسرهایی مانند ژله استفاده می‌کنند. پودر ژلاتین یکی از فرآورده‌های کلاژن دار است . اضافه کردن کلاژن به قهوه یکی از راه‌های سالم‌تر سازی قهوه است. از جهتی ژلاتین هیچ عطر و طعم خاصی ندارد و از طرف دیگر برای سلامتی بدن و همچنین باز سازی استخوانهای بدن بسیار مفید است.

درباره پودر کلاژن :

کلاژن‌ نوعی ساختار پروتئینی است که درون پوست ، استخوان ، تاندون و مفصل جانوران و انسانها یافت می‌شود . کلاژن‌ مهمترین و مفید ترین پروتئین موجود در بدن انسان تلقی می‌شود . کلاژن‌ یک اسید آمینه با زنجیره بلند و فراوان‌ترین پروتئین در بدن است. از اسیدهای آمینه‌ی منحصر به فردی مانند گلیسین، پرولین، هیدروکسی و آرژنین تشکیل شده و در طبیعت منحصرا در بافت حیوانی، به خصوص استخوان‌ها و بافت همبند یافت می‌شود. مسئول خاصیت ارتجاعی پوست و قدرت مو و ثبات بافت همبند است. در واقع، پروتئین کلاژن تا ۳۰ درصد از کل پروتئین بدن و ۷۰ درصد از پروتئین پوست را می‌سازد.
پودر کلاژن

آیا تا به حال به قهوه خود پودر کلاژن اضافه کرده اید ؟

تولید کلاژن‌‌ طبیعی بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد و بسیاری از عوامل مانند سبک زندگی مدرن (مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، عدم تعادل سلامت روده، و غیره) می‌تواند توانایی بدن در ساخت کلاژن‌‌ را کاهش دهد . شما می‌توانید پودر کلاژن‌ را به راحتی به نوشیدنی‌های گرم خود اضافه نمایید تا این کمبود را به خوبی جبران نمایید.
پودر کلاژن

نحوه استفاده از پودر کلاژن:

همانطور که گفتیم پودر کلاژن‌ برای بدن و استخوان بندی آن بسیار مفید است. استفاده از پودر کلاژن‌ بسیار ساده است به گونه‌ای که فقط می بایست آن را داخل نوشیدنی گرم ، قهوه و اسموتی اضافه کرد و از آن لذت برد . البته مقدار این پودر کاملا بسته به علاقه خودتان دارد . نیازی نیست مقدار زیادی پودر کلاژن‌ داخل نوشیدنی خود بریزید و فقط یک قاشق مرباخوری کافی است.

منبع:قهوه ایلیا

پودر کلاژن چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *