3/5 - (1 امتیاز)

طرز تهیه آب توت فرنگی
شربت از انواع نوشیدنی های خوشمزه است که بهتر است آن را با رعایت نکات ایمنی در منزل تهیه کنید, در این بخش ما قصد داریم تا طرز تهیه شربت توت فرنگی خوشرنگ و خوش طعم را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

خوردن شربت در گرمای طاقت فرسای تابستان بسیار دلچسب و گوارا است و شربت توت فرنگی از انواع شربت های بی نظیر است که اگر در هنگام تهیه آن نکاتی را رعایت کنید می توانید شربت خوش طعم و خوش رنگی را تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. طرز تهیه شربت توت فرنگی را در این مطلب با بهترین روش مشاهده خواهید کرد.

شربت ها طعم های مختلفی دارند و با انواع میوه ها می توان شربت های مختلفی را تهیه کنید. شربت آلبالو و شربت توت فرنگی و شربت زعفران از انواع شربت های خوش طعم و پرطرفدار هستند. در این بخش قصد داریم تا شما را با روش درست کردن شربت توت فرنگی آشنا سازیم.

طرز تهیه شربت توت فرنگی
طرز تهیه شربت توت فرنگی خوش طعم و خوش رنگطرز تهیه شربت توت فرنگی خوش طعم و خوش رنگ

آکاایران: طرز تهیه شربت توت فرنگی خوش طعم و خوش رنگ

مواد لازم

توت فرنگی : ۲ کیلو
آب : ۲ پیمانه
شکر : ۲٫۵ کیلو
طرز تهیه شربت توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را تمیز بشویید و خشک کنید و سپس کاسبرگ های توت فرنگی را جدا کنید و آن ها را از وسط نصف کنید.

طرز تهیه شربت توت فرنگی

و در درون یک ظرف لعابی توت فرنگی ها را در یک ردیف بچینید و سپس در یک ردیف دیگر شکر را بریزید و این کار را تا موقعی که توت فرنگی و شکر ها تمام شوند ادامه دهید و سپس ظرف حاوی توت فرنگی ها را به مدت ۲۴ ساعت در درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه شربت توت فرنگی

در مرحله بعدی طرز تهیه شربت توت فرنگی بعد از مدت زمان ذکر شده توت فرنگی ها را در درون یخچال بیرون آورید و آن ها را بر روی حرارت گاز به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده توت فرنگی ها را در درون پارچه سفید تمیزی بریزید تا آب آن ها خارج شود سپس دو طرف پارچه را جمع کنید و آن را در درون ظرف لعابی قرار دهید و سپس دو پیمانه آب درون ظرف لعابی بریزید و ظرف را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و طعم توت فرنگی ها را بگیرد سپس دستمال را از درون ظرف خارج کنید و آب توت فرنگی ها را که از قبل کنار گذاشته اید در درون ظرف لعابی بریزید و ظرف را روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود.

طرز تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی

سپس شربت را بعد از این که غلیظ شد در محل مناسبی قرار دهید تا خنک شود و شربت خنک شده را در درون شیشه بریزید.

طرز تهیه شربت توت فرنگی

شربت توت فرنگی را می توانید با صرف هزینه و مدت زمان کمی در منزل تهیه کنید و از نوشیدن این شربت خوشمزه در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید. امیدواریم از تهیه شربت توت فرنگی در منزل نهایت لذت را ببرید. می توانید برای مشاهده تهیه انواع شربت ها با طعم های مختلف به بخش انواع نوشیدنی سرد مراجعه کنید.
منبع: اکاایران

طرز تهیه آب توت فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *