3/5 - (1 امتیاز)

قهوه کیسه خیاری چیست

قهوه کیسه خیاری:

آیا تاکنون واژه “قهوه کیسه خیاری” به گوشتان خورده است؟ آیا با این نوع قهوه و تاریخچه آن آشنایی دارید؟ در این مقاله قصد داریم کمی در تاریخ گذر کرده و خاطرات بسیاری از قهوه باز ها را زنده کنیم. با کافی ۲۹ همراه باشید.

عبارت قهوه کیسه خیاری از کجا آمده است؟

یکی از منابع پخش و توزیع قهوه به نقاط مختلف کشور، بخشی از بازار به نام پله نوروز خان است. در این بخش از بازار مغازه های زیادی در زمینه تولید و توزیع قهوه فعالیت داشته و دارند. در سالیان نه چندان دور برخی از مغازه های پله نوروز خان برای روست کردن یا بو دادن قهوه از دستگاه هایی بهره می بردند که با آن ها آجیل های مختلفی همچون تخمه و فندق و… را بو می دادند. البته لازم به ذکر است برخی از مغازه ها نیز از دستگاه هایی صرفاً برای بو دادن و روست کردن قهوه استفاده می کردند. رنگ این نوع قهوه ها پس از بو دادن مایل به سیاه است.
قهوه کیسه خیاری
در فرآیند بو دادن بخش اعظمی از روغن دانه های قهوه از دست می رفت و برای جبران آن پس از بو دادن از کره یا مارگرین استفاده می کردند تا دانه های قهوه کمی براق تر شده و جلوه بصری پیدا کنند. دلیل نام گذاری این نوع قهوه به قهوه کیسه خیاری این است که خریدارانی که از این بازار ها این نوع قهوه را می خریدند، آن ها را در پلاستیک های رایج در میوه فروشی ها دریافت می کردند!! این نوع قهوه در اکثر قهوه خانه ها و چای خانه های سنتی قدیمی هنوز هم یافت می شود و مورد استقبال مشتریان پر و پا قرص خود قرار می گیرند. طعم این قهوه حالتی دودی و سوخته دارد که مورد پسند بسیاری از افراد واقع می شود. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده این نوع قهوه را بنوشید و از طعم خاطره انگیز و سنتی آن لذت ببرید.

قهوه کیسه خیاری چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *