4/5 - (1 امتیاز)

گران ترین قهوه دنیا چیست

گران ترین قهوه دنیا: قهوه “عاج سیاه” گران ترین قهوه دنیا است که جالب است بدانید به کمک فیل های تایلندی به دست می آید. در واقع این نوع قهوه را فقط یک شرکت در دنیا تولید می کند که مزه ای بسیار خاص دارد و دلیل این طعم خاص عبور دانه های قهوه از دستگاه گوارش فیل هاست! قیمت این نوع قهوه حدوداً کیلویی ۱۱۰۰۰ دلار است. در هتل های مجلل نیز این قهوه فنجانی ۵۰ دلار فروخته می شود.

روند تولید گران ترین قهوه دنیا
گران ترین قهوه دنیا چیست
گرانی قهوه عاج سیاه چندان هم تعجب برانگیز نیست. دلیل این امر روند مشکل تهیه و تولید آن است. برای آنکه قهوه عاج سیاه به دست آید ابتدا زنان محلی شمال تایلند میوه های قهوه عربی تایلند را که در ارتفاع های ۱۵۰۰ متری مشاهده می شود جمع آوری می کنند. سپس این دانه های قهوه را به فیل ها می دهند تا آن ها را بخورند. این میوه ها پس از آن که از دستگاه گوارش فیل عبور کردند (که چیزی حدود ۱۵ تا ۷۰ ساعت طول می کشد) توسط فیل دفع می شوند! همسران این زنان محلی که میوه های قهوه را جمع آوری کرده بودند به بررسی مدفوع فیل ها پرداخته و میوه های سالم قهوه را از داخل آن ها جدا می کنند. سپس این میوه ها را مفصل شست و شو داده و دانه های قهوه را از درون میوه خارج می کنند. سپس این دانه ها را برای بو دادن به بانکوک می فرستند و به فروش می رسانند. برای تهیه یک کیلوگرم از گران ترین قهوه دنیا حدود ۳۳ کیلوگرم قهوه عربی تایلندی مصرف می شود. حجم بسیاری از آنها توسط فیل ها جویده و هضم شده اند.
گران ترین قهوه دنیا چیست
طعم خاص گران ترین قهوه دنیا چگونه است؟

تلخی انواع قهوه به خاطر پروتئین موجود در آن هاست. در هنگام عبور قهوه ها از دستگاه گوارش فیل، اسید معده باعث از بین رفتن این پروتئین ها شده و مزه تلخ آن را از بین می برد. همچنین آمیزش این قهوه ها با سایر محتویات معده فیل باعث می شود طعم خاصی گرفته و گران ترین قهوه دنیا را از سایر قهوه ها متمایز سازد. طعم ملایم این نوع قهوه بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان آن قرار می گیرد.

منبع:کافه ۲۹

گران ترین قهوه دنیا چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *