3.9/5 - (9 امتیاز)

اگاهی از روش های نگهداری قهوه

برای به دست آوردن یک فنجان قهوه‌ی خوب با عطر و طعم عالی چندین عامل تاثیر زیادی دارد که می‌توان به خاستگاه قهوه ، کیفیت دانه ، نوع قهوه ، رست قهوه ، انبار یا ذخیره کردن قهوه و دم نمودن آن اشاره کرد. در این میان یکی از مهمترین آن‌ها ذخیره و نگهداری صحیح و مناسب قهوه است. در این مطلب چندین نکته در مورد ذخیره کردن قهوه خواهیم پرداخت.

بزرگترین دشمنان دانه و پودر قهوه هوا ، رطوبت ، گرما و نور است. برای حفظ دانه‌های تازه رست شده‌ی خود ، باید آنها را در محفظه‌ای کدر و درپوشیده ( به طوری که هوا داخل آن نشود ) و در دمای اتاق نگه داری کنید. دانه‌های قهوه بسیار زیبا هستند و جلوه‌ای زیبا دارند ولی اگر در معرض نور خورشد قرار بگیرند مطمعنا طعمی متفاوت خواهند گرفت.
اگاهی از روش های نگهداری قهوه
دانه‌های خود را در مکانی تاریک و خنک نگهداری نمایید . کابینتی در نزدیکی اجاق گاز و نقطه‌ی آفتاب گیر در آشپزخانه کمی گرم است .

نگهداری قهوه در بسته بندی‌های معمولی خرده فروشی برای مدت طولانی چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است آن را درون مخزن‌های درب پوشیده‌ای که هوا و نور به آن نفوظ نکند ریخته شود.

قهوه از زمان رست شدن شروع به آزاد کردن گازها و رایحه‌های خود می‌کند و به همین دلیل هرچه زمان بیشتری از زمان زست آن و به خصوص پودر شدن آن بگذرد ، خاصیت خود را از دست می‌دهد و مسلما طعم متفاوت تری با قهوه‌ی تازه رست خواهد داشت. برای داشتن قهوه‌ای بهتر و با خواص بیشتر بهتر است مقادیر قهوه‌ای خریداری نمایید که بتوانید آن را در مدت کم استفاده کنید و حداکثر ظرف مدت یک ماه همه‌ی قهوه را مصرف کرده باشید .
اگاهی از روش های نگهداری قهوه
اگر مجبورید قهوه‌ی خود را در مکانی نگهداری کنید که هوا به آن نفوذ می‌کند ، بهتر است مقادیر قهوه خود را به چندین قسمت تقسیم کنید و فقط یکی از این قسمت‌ها را در معرض هوا قرار داده و ازآن استفاده کنید و مابقی را درون محفظه‌ای با درپوش حفظ کنید.

نکته‌ی بسیار مهم خریداری دانه به جای قوه پودر شده است. به دلیل واکنش بسیار بالای قهوه پودر شده با اکسیژن هوا ، قهوه به سرعت بیات می‌شود . بهترین روش خرید دانه‌ی قهوه و آسیاب آن به محض نیاز است.

چگونه قهوه را ذخیره و نگهداری کنیم ؟
اگاهی از روش های نگهداری قهوه
تازگی یکی از مهمترین عوامل در تهیه یک قهوه خوب با عطر و طعمی عالی است. متخصصین و حرفه‌ای‌های قهوه براین عقده‌اد که قهوه باید بعد از رست شدن هرچه سریعتر استفاده شود به خصوص زمانی که بسته بندی آن باز شده باشد.

مطالب ضد و نقیضی در مورد نگهداری دانه‌ی قهوه درون یخچال وجود دارد . از آنجایی که قهوه رطوبت را می‌کند و بیشتر محفظه‌هایی که برای نگهداری محصولات درون یخچال وجود دارد در برابر هوا عایق نیستند و هوا می‌تواد به آنها نفوذ کند ( هرچند در مقادیر بسیار کم ) ، نگهداری قهوه درون یخچال و این گونه محفظه‌ها توصیه نمی‌شود و اگر مایل به نگهداری آن درون یخچال هستید حتما از عایق بودن محفظه‌ی مورد استفاده در برابر هوا مطمئن شوید.

چگونه قهوه را ذخیره و نگهداری کنیم ؟

منبع:قهوه ایلیا

اگاهی از روش های نگهداری قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *