ویژگی های باریستا
باریستا باید توانایی های زیر را داشته باشد
تهیه قهوه و نوشیدنیهای گرم منوی کافه
o تهیه و آماده کردن سفارشها بر اساس منوی کافه و سلایق مشتریان
o کنترل کیفیت مواد مورد استفاده در کافه
o مدیریت کردن بار و پرسنل بار
o ارائه توضیحات درباره اقلام موجود در منوی کافه
o پاسخ دادن به سوالات مشتریان درباره منو
خصوصیات باریستا
یک باریستای بزرگ یک باریستای سازمان یافته است.
مهربان. یک باریستای خوب خوشحالی واقعی را برای خدمت به مشتریان نشان می دهد
کارآمد. یک باریستای خوب همیشه باید تلاش کند تا در هر کاری که انجام می دهد کارآمد باشد
رفتار خوب
تمیز
ارتباط قوی
تیم گرا
سازگار
مهارت باریستا
یک مهارت ارزشمند برای یک باریستا کار به عنوان یک عضو موثر در یک تیم است.
کافی شاپ ها بسیار شلوغ می شوند ، بنابراین همه باید از نقش خود آگاه باشند
و به آن پایبند باشند باریستا همچنین باید بتواند در رویکرد خود انعطاف پذیری نشان دهد
تا در صورت لزوم به سایر اعضای تیم کمک کند یک کافی شاپ با نقش هایی که به وضوح
مشخص شده است حتی در زمان های شلوغ نیز به راحتی کار خواهد کرد وقتی باریستاها
وظایف خود را درک می کنند ، سردرگمی از بین می رود در حالت ایده آل ، باریستاها
قبل از شروع شیفت کاری باید در مورد منطقه و مشاغل تعیین شده خود مطلع شوند.
وظایف باریستا
به عنوان یک باریستا، در طول روز مستقیماً با چندین مشتری مختلف سروکار خواهید داشت.
این نیاز به مهارت های بین فردی قوی نیز دارد. هنگام تعامل با مشتریان، باید چندین ویژگی داشته باشید.
به یاد داشته باشید که روابط مناسب با مشتری ها می تواند برای کافه شما سود آوری بیشتری داشته باشد.
از سوی دیگر ارتباط مناسب با مشتری یکی از مهمترین المان هایی است که باید که باریستا به آن مجهز باشد.
نزدیک شدن به مشتری (البته منظور رفتار مناسب و دوستانه است.)، به خاطر سپردن دستورات مشتری
در هنگام سفارش، و پاسخ دادن به سطوح مختلف سؤال از مهم ترین مهارت های یک باریستا است