3/5 - (3 امتیاز)

آشنایی با انواع گونه های قهوه

درخواست خود را با فنجان قهوه در میان بگذارید!!! با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید می توانید از انواع دان قهوه استفاده کنید:
بعضی مواقع نیاز به انرژی زیادی دارید یا می خواهید بیدار بمانید، گاهی نیاز به آرامش دارید و یا گاهی به خوابی راحت و … هر نوع دانه قهوه ای (عربیکا-روبوستا) ویژگی های خاص خود را دارد که به جزییات آن ها در مطالب بعدی اشاره می شود.
تامین انرژی با قهوه حتما انرژی می خواهید؟
آرامش با قهوه اگر نیاز به آرامش دارید…
خوابی راحت با علی با خوابی آسوده موافقید؟

قبل از آشنایی با انواع دانه های موجود در بازار، بهتر است بدانیم که معنی این جمله ها چیست؟!

فقط عربیکا!!!
میگن عربیکا اتیوپی محشره!
قهوه روبوستا درست کرده ام!
معمولا از ترکیب هر دو استفاده می کنم، هم عربیکا هم روبوستا!

این جملات، به استفاده افراد از انواع گونه های قهوه اشاره دارد. هر کدام از گونه های قهوه به دلیل ویژگی های خاص خود، طرفداران و مصرف کنندگان خود را دارند با یک مثال، مطلب بهتر درک می شود:
وقتی به یک میوه فروشی می روید ممکن است از سیب، چندین مدل را ببینید یکی زرد رنگ و دیگری سبز یا قرمز، این دو در ظاهر متفاوتند و مزه شان نیز کمی متفاوت است و هر کدام در یک شهر رشد می کنند، اما در اصل هر دو سیب اند!!!
از فنجان به مزرعه:

به قبل از دم آوری قهوه بازمی گردیم! به چه چیزی خواهیم رسید؟
انواع درخت قهوه ظاهر متفاوت درختان قهوه

قهوه دم شده در فنجان← پودرقهوه← دانه قهوه← میوه قهوه← درختان قهوه →
به تفاوت نوع دانه ها که نشئت گرفته از تفاوت در نوع درخت است خواهیم رسید.
انواع دان قهوه:

انواع دان قهوه یا میوه قهوه از سه نوع درخت تولید می شود، عربیکا، روبوستا و (لیبریکا) که هر کدام از این نوع قهوه ها، ویژگی های مختص خود را دارند، ویژگی هایی هم چون: عطر، کافئین، قدرت رشد درختان، طعم و ظاهر. قهوه لیبریکا را داخل پرانتز قرار دادیم به این دلیل که این نوع قهوه در بازارهای جهانی، چندان رایج نیست.

جدا از این که قهوه ها در انواع عربیکا و روبوستا و لیبریکا متفاوتند، مناطق کشت قهوه نیز می تواند ظاهر، طعم، عطر و به طور کلی بارزه های طعمی دانه را تحت تاثیر خود قرار دهد. به عنوان مثال:

بارزه های طعمی قهوه ای که در کنیا کشت می شود با قهوه تولید شده در کشور اندونزی تفاوت دارد. به همین دلیل بعضی از قهوه دوستان عاشق قهوه های یک کشور یا یک منطقه خاصی می شوند و تمایل دارند همیشه از آن دانه ها استفاده کنند. برای خرید اینترنتی قهوه های تازه رست و تازه آسیاب عربیکا و روبوستا، کلیک کنید.
تفاوت در ظاهر دانه های قهوه دانه روبوستا در سمت راست تصویر و دانه عربیکا در سمت چپ تصویر قرار دارد

عربیکا کنیا = دانه عربیکایی که در کنیا کشت می شود.
روبوستا اندونزی = دانه روبوستایی که در اندونزی کشت می شود.

قهوه تازه برشته شده سوماترا صد در صد عربیکا – مناسب برای قهوه های اسپرسو، دمی و فرانسه

یادآوری:

وقتی نام از قهوه فرانسه یا قهوه ترک برده می شود، اشاره به روش و متدی برای درست کردن قهوه دارد. به عنوان مثال برای تهیه قهوه ترک باید فیلترهایی چون تهیه قهوه در ظرف مخصوص (قهوه جوش)، استفاده از پودر قهوه با درجه آسیاب و دمای آب متناسب و … را رعایت کرد تا نوشیدنی نهایی قهوه ترک شود.
بعضا به اشتباه یاد می شود که قهوه فرانسه دانه ایست که متعلق به کشور فرانسه است اما همانطور که گفته شد قهوه فرانسه، اسپرسو، قهوه عربی و … به روشی برای تهیه قهوه اشاره می کنند.
منبع: کافی استور

آشنایی با انواع قهوه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *