4/5 - (1 امتیاز)

خوردن قهوه در قاعدگی

کافئین موجب تشدید کرامپ‌ و درد می‌شود و پریود را نامنظم می‌کند. به علاوه باعث می‌شود که دمدمی مزاج و کم خواب شوید. از جمله تاثیر قهوه بر پریودی میتوان به تشدید سندروم پیش از قاعدگی اشاره کرد. دلیل این امر آن است که کافئین موجود در قهوه، باعث افزایش اضطراب میشود، اضطراب نیز موجب استرس شده و در نهایت علائم سندرم پیش از قاعدگی را تشدید میکند. همچنین کافئین موجب گشاد شدن رگ‌های خونی شده و در نهایت باعث ملتهب و دردناک شدن سینه‌ها میشود.

قهوه قاعدگی

مصرف قهوه در پریودی

یافته های حاصل از این مطالعه نشان داد که دریافت کافئین بیش از ۲۰۰ میلی گرم در روز در بین زنان سفید پوست، اثر معکوس بر غلظت استرادیول آزاد ( یک نوع از هورمون زنانه)دارد به عبارت دیگر مصرف ۲۰۰ میلی گرم کافئین موجب کاهش غلظت هورمون زنانه در خانمهای سفید پوست گردید. این در حالی است که در زنان آسیایی این رابطه مثبت بوده است. از طرف دیگر، مصرف نوشابه های حاوی کافئین و چای سبز بیش از یک لیوان در روز (۲۴۰ میلی لیتر)، با غلظت استرادیول آزاد در هر دو نژاد، در رابطه مستقیم است.

تاثیر قهوه در پریودی

قهوه عربیکا با دارا بودن مقادیر اندکی چربی و مواد مغذی، بدن را در دوران سخت قاعدگی، تقویت کرده و سطح انرژی بدن را بالا نگه می دارد. به طور کلی توصیه ما این است که در این دوران به جای قطع مصرف قهوه، به دنبال قهوه با کافئین کمتر یا بدون کافئین باشید. خصوصا این که برای بسیاری از خانم ها که عادت به نوشیدن قهوه دارند، کنار گذاشتن این عادت در دوران قاعدگی کار بسیار دشواری (محال) است!

قهوه در دوران پریودی

پیشنهاد ما قهوه دی کف است
قهوه بدون کافئین قهوه ای است که از دانه‌هایی که کافئین آنها خارج شده است، به‌دست می‌آید. به طور میانگین ۹۷ درصد کافئین این دانه‌ها از آنها خارج شده است.
برای حذف کافئین این دانه ها روش های مختلفی وجود دارد، اما ساده‌ترین این روش‌ها، شستن دانه های قهوه در یک ماده حلال است.
این قهوه کاملا عاری از کافئین نیست و هر ۶ یا ۷ فنجان از آن، اندازه یک فنجان قهوه عادی کافئین دارد، پس در خوردن این نوع قهوه نیز نباید زیاده‌روی کنید.

خوردن قهوه در پریودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *