4/5 - (2 امتیاز)

آشنایی با قهوه ربوستا
حالا نوبت به شرح ۴/۱ جهانی شده است ( یک چهارم از قهوه جهان). دانه های قهوه روبوستا حدود سی درصد از قهوه های مصرفی جهان را تشکیل می دهند.

در مطلب پیشین، یکی از دو گونه قهوه به نام عربیکا شرح داده شد، حال باید از گونه ای دیگر به نام روبوستا “Robusta” صحبت کنیم.

درختان روبوستا برای رشد به ارتفاع حدودی زیر ۱۰۰۰ متر نیازمندند. تنه هایی تنومند و قدرتمند، ویژگی هایی هستند که این درختان را قادر می سازد تا در شرایط سخت و نا مناسب، هم چنان استوار بمانند و آسیبی نبینند. درخت یا درختچه روبوستا تا ارتفاع ۱۰ متر نیز ممکن است رشد کنند. می توانید روبوستا را در ویکی پدیا نیز مشاهده نمایید.
ویژگی های دانه روبوستا:

عطری تلخ و کم
بارزه طعمی شاخص دانه روبوستا تلخی می باشد.
برای این گونه متوسط بادی(body) 2 درصد می باشد.
میزان کافئین در دانه های روبوستا ۱٫۷ تا ۴ درصد است که این درصد کافئین نسبت به دانه عربیکا تقریبا دو برابر می باشد..
این که می گوییم این گونه عطر کمی دارد، به این معنی نیست که عطر آن به شدت ضعیف باشد، منظور این است که در مقایسه با دانه عربیکا، عطر ضعیف تری دارد.

ظاهر دانه روبوستا:
دانه های روبوستا این گونه (روبوستا) عطر کمتری نسبت به گونه (عربیکا) دارد

خط وسط دانه حدودا صاف است.
این دانه ها کمی بیضوی مانند هستند.
این دانه نسبت به دانه عربیکا کمی کوچکتر است.

در این صفحه می توانید قهوه های عربیکا کنیا، عربیکا کلمبیا، روبوستا اندونزی و … را از سایت کافی استور خریداری نمایید.

این گونه قیمت ارزان تری نسبت به گونه عربیکا دارد، اما ارزانی آن به دلیل کیفیت ضعیف یا بد آن نیست. دانه روبوستا به این دلیل ارزان تر است که درختان آن در برابر آفات و آسیب ها و … مقاوم ترند و به طور کلی شرایط نگه داری آسان تری نسبت به دانه عربیکا دارند که به همین دلیل قیمت شان پایین تر از دانه عربیکا است.
سوال؟

درخواستتان از فنجان قهوه تان چیست؟
فنجان قهوه روبوستا کافئین! عطر! طعم! ؟؟؟

اگر به انرژی زیاد نیاز دارید، به بیداری ماندن نیازمندید، فعالیت های دقت برانگیزی را می خواهید انجام دهید، کافئین بالایی می خواهید و یا … یک فنجان قهوه روبوستا برای تان توصیه می کنیم.
دانه های روبوستا دارای فوم غلیظی اند که می توانند از این جهت، برای تهیه اسپرسو مناسب باشند. اما در کل عربیکا و روبوستا را طبق نیاز به نوشیدنی و سلیقه افراد ترکیب نیز می کنند.
کشور های تولید کننده دانه روبوستا:

از کشور های تولید کننده دانه روبوستا می توان به ویتنام، برزیل، اندونزی و هند اشاره کرد. فراموش نکنید فنجان تان را آن گونه که مایل اید لبریز از قهوه کنید… نوش جانتون!
منبع: کافی استور

آشنایی با قهوه ربوستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *