3/5 - (1 امتیاز)

راهنمایی کامل برای تهیه ی قهوه

تهیه ی قهوه
بسیاری از ما برای نوشیدن یک فنجان قهوه عالی به قهوه خانه‌ها یا کافی شاپ‌های مورد علاقه خود می‌رویم. اما این کار ممکن است طی مدت طولانی هزینه‌ی زیادی برای ما داشته باشد. پس باید چه کرد ؟ بهتر این است یک قهوه عالی در خانه تهیه کرد و از آن لذت برد . اما در اینجا مشکلی به وجود می‌آید که ممکن است برای بیشتر قهوه دوستان پیش آید. شاید این سوال در ذهن شما هم باشد که برای تهیه یک قهوه خوب خانگی از کجا باید شروع کنیم . در این مطلب قصد داریم برای یافتن پاسخ این سوال به شما کمک کنیم. پس با ما همراه باشید…
قهوه نوشیدنی با پتانسیل بسیار بالاست بنابراین برای ورود به عرصه‌ی قهوه میتوان از مکان و جاهای متفاوتی شروع کرد. برای مثال می‌توان آن را به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفت و یا حتی راهی برای پس انداز کردن هزینه‌های اضافی که برای نوشیدن در کافه ها صرف می‌شود. برای تهیه قهوه عالی در خانه چندین مرحله یا گام وجود دارد. که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد. این موضوع چندان هم پیچیده نیست پس نگران نباشید.
تهیه ی قهوه

گام اول : انتخاب راه و روش تهیه قهوه

در ابتدای راه برای تبدیل شدن به یک باریستای خوب خانگی باید روش خود را برای تهیه قهوه‌ مورد نظرتان بیابید. اول از همه به فکر قهوه‌هایی باشید که تا به حال امتحان کرده و از آن لذت برده‌اید. اگر بیشتر به اسپرسو و نوشیدنی‌های بر پایه آن مانند آمریکانو و لاته علاقه دارید ، باید هزینه بیشتری نسبت به روش‌های دیگر بپردازید . اما همیشه گزینه‌های مناسبی هم وجود خواهند داشت.
زمانی که شما تصویر واضحی از قهوه‌ی مورد علاقه خود داشته باشید بهتر می‌توانید برای تهیه وسایل و ابزار آن نیز تصمیم بگیرید و آن را در خانه برای خود تهیه نمایید. اگر به قهوه‌های دمی علاقه بیشتری دارید، می‌توانید دربین روش‌های فیلتری بهترین دستگاه را یافته و آن را خریداری نمایید. مثلا می‌توانید از روشهای فیلتری مخروطی شکل مانند وی ۶۰ ( V60 ) ، کلور ( Clever ) و یا کمکس ( Chemex ) استفاده کنید. اگر قهوه‌ای که قبلا نوش جان کرده‌اید از داخل قوری یا چیزی شبیه به آن برای شما سرو شده است، می‌توانید از قهوه‌ سازهای فرانسه تمام خودکار استفاده نمایید که برای مصارف خانگی طراحی شده و کیفیت مطلوبی دارند.
تهیه ی قهوه
معمولا همه‌ی نوشیدنی‌های خوشمزه که با شیر بخار زده و اسپرسو تهیه می‌شوند ، توسط دستگاه اسپرسو ساخته می‌شوند. شاید اسپرسو سخت ترین و دقیق ترین روش تهیه قهوه‌ مخصوصا در خانه باشد. بنابراین احتمالا تهیه کردن لوازم آن کمی هزینه‌بر و تهیه خود اسپرسو نیازمند مهارت بیشتری نسبت به قهوه‌ دمی باشد. اما در آخر با تهیه قهوه‌ اسپرسو و نوشیدنی‌های بر پایه آن که بسیار مورد علاقه شماست ، این هزینه جبران خواهد شد.
در آخر به این نکته نیز توجه کنید که هدف شما از تهیه قهوه‌ در منزل چیست . اگر صرفا به دنبال کاهش هزینه‌های صرف شده در کافی‌شاپ هستید می‌توانید از دستگاه‌های ارزان قیمت‌تر استفاده کنید ولی اگر هدفتان یادگیری هر آنچه در مورد قهوه‌ و نوشیدنی‌های عالی آن است ، بهتر است از هزینه واهمه نداشته باشید.
تهیه ی قهوه

گام دوم : اختصاص دادن هزینه و تحقیق در مورد لوازم

بزرگترین مانع برای تهیه بهترین قهوه در خانه میزان پولیست که هر فرد مایل به هزینه کردن برای خرید لوازم و خود قهوه است. تحقیق در این مرحله برای رفع تصورات غلط افراد از قیمت‌هاست. چرا که ممکن است قیمتی که در ذهن فرد تصور شود هیچ تناسبی با قیمت‌های واقعی داخل بازار نداشته باشد. برای مثال درحالی که آسیاب‌های برقی در بازار با قیمت کمتر هم یافت می‌شوند اما بهترین نمونه‌ای که بتوان به آن اعتماد کرد و کیفیت مناسبی ایجاد کند ، حدودا ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
اگر مایل به تهیه قهوه به صورت دستی هستید ، می‌توانید با هزینه‌ای کم یک فنجان قهوه عالی در خانه تهیه نمایید. نمونه‌های قهوه ساز تمام خودکار نیز وجود دارد که تهیه قهوه را بسیار ساده و آسان کرده و کاربرد دست را محدود می‌نماید. البته این دستگاه‌ها قیمت بیشتری دارند.
بهتر است در کنار دستگاه قهوه ساز یا اسپرسوساز یک آسیاب شخصی نیز خریداری نمایید چرا که عمر پودر قهوه بسیار کم است و به سرعت خواص خود را از دست می‌دهد . قهوه تازه آسیاب شده دارای طعم و رایحه‌ی بهتری خواهد بود.

منبع:قهوه ایلیا

راهنمایی کامل برای تهیه ی قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *