4.8/5 - (6 امتیاز)

مقایسه آسیاب های قهوه باراتزا با هم

آسیاب های قهوه باراتزا
اگر روند تهیه قهوه را یک خط در نظر بگیریم ، آسیاب قهوه در ابتدای آن خط قرار می‌گیردو شرکت باراتزا از سال ۱۹۹۹ تمرکز خود را بر ساخت محصولات بسیار با کیفیت مخصوصا برای صنعت قهوه اسپشالیتی قرار داده است. در این میان این شرکت توانسته است جایزه‌ی ” بهترین محصول جدید ” را از سازمان قهوه اسپشالیتی ( SCA ) دریافت نماید. باراتزا به عنوان یک محصول بسیار با کیفیت ، دقیق و همچنین خلاقانه شناخته می‌شود.
در این میان باراتزا محصولاتی به بازار عرضه داشته است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از این آسیاب‌ها بر زمن متمرکز شده اند و برخی دیگر بر توان و میزان بیشتر قهوه . برخی محصولات مبنای کار را تهیه اسپرسو قرار داده اند و برخی دیگر قهوه دمی .
برای کمک به تصمیم گیری برای شما همراهان همیشگی ، برخی از آسیاب‌های براتزا که بهترین در نوع خود هستند را به مقایسه خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید .
این مدل آسیاب باراتزا بیشتر در کافه ها و خانه‌ی قهوه نوشان حرفه ای یافت می‌شود . دلیل محبوبیت این دستگاه سهولت در استفاده ، قابل اعتماد بودن و قیمت مناسب آن است . همچنین در این دستگاه از موتور بسیار قوی و نسل دوم چرخ دنده استفاده شده است که خود دو ویژگی بسیار مهم به حسابب می‌آید.
آسیاب های قهوه باراتزا
تیغه‌های آسیاب باراتزا مدل encore از فولاد ۴۰ میلی‌متری و به شکل مخروط ساخته شده است که سرعت آسیابی تقریبا ۱ گرم بر ثانیه دارد. این تیغه‌ها ساخت اروپا هستند وبه راحتی قابل تعویض و تنظیم شدن هستند. به راحتی با تغییر درجه‌ی این آسیاب از درجه بسیار درشت تا بسیار نرم را از ۲۵۰ تا ۱۲۰۰ میکرون در بر میگیرد .
گنجایش مخزن دانه‌ی قهوه این آسیاب حدود ۲۲۰ گرم است . البته می‌توان از کخزن‌های بزرگتر که مخصوص آسیاب‌های باراتزا ساخته شده استفاده کرد که حدود ۲۵۰ گرم به میزان قبلی اضافه خواهد کرد.
آسیاب های قهوه باراتزا
طراحی ظاهری این دستگاه به گونه ‌ایست که سهولت در استفاده ، سهولت در تمیزکاری و سهولت در تعمیر آن را به ارمغان می‌آورد. یک کلید روشن و خاموش ساده در کنار این آسیاب قرار گرفته است . دسترسی به تیغه‌های این دستگاه به سادگی باز کردن هاپر یا مخزن قهوه آن است. این سادگی باعث سهولت در جایگزینی برخی از قسمت‌های این دستگاه می‌شود. همچنین درجه این آسیاب به راحتی تنظیم می‌شود .
اگر چه تبلیغات خود باراتزا این آسیاب را مناسب برای تهیه اسپرسو و قهوه دمی معرفی می‌کند اما ما پیشنهاد نمیکنیم که به مقادیر زیاد برای تهیه اسپرسو از آن استفاده نمایید . توصیه ما به افراد تازه کار و مصارف خانگی ، استفاده از آسیاب باراتزا اینکور ( Encore ) است چرا که هم کیفیت مناسبی دارد و هم نسبت به دیگر آسیاب‌ها قیمت ارزان تری دارد.

مزایا :

قابل اعتماد و استفاده آسان .
طراحی خاص که سهولت در تمیزکاری و تعمیر را به ارمغان میآورد.
قیمت مناسب .
اندازه کوچک و جمع و جور.
درجات آسیاب متعدد.

معایب :

گرده‌های آسیاب شده می‌توان به داخل دستگاه رفته و در بخی موقاع زمانی که دانه‌ها تمام می‌شوند از دستگاه به بیرون پخش شوند.
درجه‌ی آسیاب مدیوم بسیار یکدست بوده ولی درجات خیلی نرم و خیلی درشت این ثبات را ندارند.
کم صداتر از انواع خود ولی با این حال پرسرو صدا.

آسیاب باراتزا ویرتوسو ( Virtuoso )

باراتزا ویرتوسو ششمین نسخه از مدل اینکور با تیغه‌ها و کیفیت ساخت بهتر است. اگر چه هر دوی این محصولات یک اندازه هستند اما بدنه‌ی فلزی و پلاستیکی ویرتوسو این آسیاب را محکم‌تر ساخته است.
این آسیاب دارای ۴۰ درجه قابل تنظیم برای آسیاب قهوه است که از گستره ۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میکرون را در بر می‌گیرد .همچنین یکدستی و یکسانی قهوه آسیاب شده توسط این دستگاه نسبت به آسیاب اینکور بسیار بیشتر است . تیغه‌های این آسیاب از استیل ۴۰ میلی‌متری و به شکل مخروطی ساخته شده و چرخ دنده‌های آن ازنوع نسل دوم می‌باشد. سرعت آسیاب قهوه ویرتوسو حدودا ۱٫۵ تا ۲٫۵ گرم بر ثانیه است.
اگرچه تیغه‌ها و کیفیت این دستگاه نسبت به اینکور بیشتر است اما تقریبا ساخت آنها یکسان است. به همین دلیل استفاده و کارکردی بسیار آسان دارد. دسترسی به تیغه‌های این دستگاه نیز همانند اینکور فقط با باز کردن هاپر دستگاه امکان پذیر است. هاپر یا مخزن دانه‌ی قهوه این آسیاب حدود ۲۲۰ گرم قهوه در خود جای می‌دهد. تمیزکاری و تعمیر این دستگاه نیز همانند اینکور بسیار ساده و راحت است. تفاوتی که در این مدل نسبت به اینکور است ، از یک تایمر برای روشن و خاموش شدن دستگاه استفاده شده است.
همانند اینکور ، این آسیاب نیز در تبلیغات مناسب برای تهیه اسپرسو تا قهوه فیلتری معرفی شده است اما بازهم پیشنهاد مینماییم که به طور مداوم و یکنواخت از آن برای آسیاب قهوه با درجه اسپرسو استفاده نکنید.

مزایا :

قابل اعتماد و استفاده آسان .
سهولت در تمیزکاری و تعمیر .
استحکام بدنه فلزی .
قیمت تقریبا مناسب.
تعدد درجات آسیاب بیشتر از اینکور.

معایب :

گرده‌های آسیاب شده می‌توان به داخل دستگاه رفته و در بخی موقاع زمانی که دانه‌ها تمام می‌شوند از دستگاه به بیرون پخش شوند.

آسیاب باراتزا Sette 270 و Sette 270W

دو محصول Sette 270 و Sette 270W با امکانات و ویژگی‌های متفاتی به بازار عرضه شدند . البته شباهت این دو محصول بیش از تفاوت آنهاست و به همین دلیل ابتدا به شباهت آنها خواهیم پرداخت.
هر دو این محصول برای برای تهیه قهوه اسپرسو در خانه طراحی شده‌اند. هردو دارای هاپر یا مخزن دانه‌ی قهوه ۲۸۰ گرمی هستند که توسط دسته‌ای مسدود می‌شوند و این امکان را به کاربر می‌دهد تا از ریهتن قهوه درون آسیاب جلوگیری کند.
علاوه بر این ، آسیاب Sette دارای یک وسیله‌ ایست که به کاربر اجازه می‌دهد مستقیما قهوه را به داخل پورتافیلتر یا درون مخزن پودر قهوه ضد الکتریسیته ساکن با گنجایش ۱۵۵ گرم بریزد .
آسیاب های قهوه باراتزا
در این دو محصول نیز مانند دیگر محصولات باراتزا از موتور جریان مستقیم استفاده شده است. در این موتورها از چرخ دنده‌ها و سیستم حرکتی خاصی استفاده شده که تاثیر زیادی روی سرعت تیغه‌ها دارد و پروسه‌ی آسیاب را خنک تر نگه می‌دارد .
تغییر درجات آسیاب به به راحتی قابل تنظیم است و دارای ۳۰ درجه درشت و ۹ درجه کوچک است که به کاربر گزینه‌های بیشماری عرضه می‌کند . در بالای این د آسیاب سه دکمه قابل برنامه ریزی وجود دارد که امکان تهیه مقادیر یکسان در هر بار استفاده را به کاربر می‌دهد .
تیغه‌های این دو آسیاب از فولاد با اندازه ۴۰ میلی‌متر و به شکل مخروط است که از گستره ۲۳۰ تا ۹۵۰ میکرون ررا در بر میگیرد. استفاده از این آسیاب بیشتر برای تهیه اسپرسو مناسب است و در درجات بالاتر یکنواختی و یکسانی اسپرسو را ندارد. البته تبلیغات باراتزا این آسیاب ها را مخصوص درجات اسپرسو تا کمکس معرفی کرده است .
آسیاب های قهوه باراتزا

تفاوت دو آسیاب ۲۷۰ و ۲۷۰W

یکی از تفاوت این دو دستگاه این است که ۲۷۰ یک آسیاب بر پایه زمان است ولی W 270 آسیابی بر پایه وزن است. به این معنی که آسیاب بر پایه زمان به کاربر اجازه می‌دهد تا مقدار زمان آسیاب قهوه را مشخص نماید در حالی که آسیاب بر پایه وزن قابلیت تنظیم مقدار وزنی مشخص از قهوه را در اختیار کاربر می‌گذارد.

مزایا :

قیمت مناسب برای آسیاب مبتدی با کیفیت بسیار عالی با درجه اسپرسو .
آسیاب بر پایه وزن یا زمان .
تنظیم درجات نرم و درشت .
زمان آسیاب کم .

معایب :

با این که تبلیغات درجات نرم تا درشت را اعلام کره اما یکسانی پودر در درجات درشت تر ، کمتر است .
صدای کمتری نسبت به انواع خود دارد اما باز هم با سرو صداست.
در خصوص ۲۷۰W که بر پایه وزن است اگر شرایط ایده آل نباشد قابل اعتماد نیست .

آسیاب باراتزا Vario و Vario W

مانند دو آسیاب قبلی باراتزا ، واریو نیز دارای دو مدل مختلف است. که به نام‌های واریو ( Vario ) و واریو دابل‌یو ( Vario W ) معروف‌اند.
هر دو دارای صفحه کنترل و صفحه‌ی نمایشگر ال ای دی هستند. همچنین دارای سه دکمه قابل برنامه ریزی ، دو دکمه زمانی قابل تنظیم ، دکمه‌ی شروع و توقف و دمکه‌ای برای تغییر دوز قهوه به میزان دلخواه هستند.
در این دو آسیاب از موتور جریان مستیم با گشتاوری بالا استفاده شده است که در کنار سیستم حرکتی ویژه‌ای که دارد باعث شده این آسیاب حدود ۱٫۶ تا ۲٫۲ گرم قهوه را در ثانیه آسیاب نماید.
آسیاب های قهوه باراتزا
تیغه‌های واریو از سرامیک تخت به اندازه‌ی ۵۴ میلی‌متر ساخته شده است ( البته می‌توان آنها را با تیغه‌های فولادی تعویض نمود ) . این اندازه بزرگترین تیغه‌ ایست که باراتزا عرضه میکند. تیغه‌های سرامیکی ساخت سویس هستند. با اعمال کمی فشار و و با استفاده از ابزارآلات ، میتوان تیغه‌ها را برای تمیزکردن و کالیبره کردن باز نمود.
تنظیم درجه‌ی آسیاب بسیار ساده است. در سمنت راست این آسیاب‌ها ۱۰ درجه قابل تنظیم قرار دارد که با اعداد از ۱ تا ۱۰ شماره گذاری شده است. در سمت چپ ۲۳ درجه قابل تنظیم وجود دارد که با حروف الفبای انگلیسی از A تا W مشخص شده اند. به وسیله‌ی ۱۰ درجه در سمت راست و ۲۳ درجه در سمت چپ حدود ۲۳۰ اندازه قابل تنظیم برای کاربر ایجاد شده است.
با این که گستره درجات آسیاب این دو محصول بسیار گسترده است و شامل ۲۳۰ تا ۱۱۵۰ میکرون می‌شود ، تیغه‌های سرامیکی آنها را به آسیابی بسیار مطلوب برای تهیه اسپرسو بدل کرده است. البته می‌توان با تغییر تیغه‌های سرامیکی به فلزی ، یکنواختیویکسانی پودر قهوه را در آسیاب ب درجه درشت‌تر هم ایجاد نمود .
آسیاب های قهوه باراتزا

تفاوت واریو و واریو دابل‌یو

همانند دو آسیاب Sette ، آسیاب‌های واریو نیز یکی بر پایه زمان ( واریو ) و دیگری بر پایه وزن ( واریو دابل‌یو ) طراحی شده‌اند با این تفاوت که گستره آسیاب واریوها بسیار وسیع‌تراست.
واریو دارای مخزن دانه‌ی قهوه با گنجایش ۲۲۵ گرم و مخزن پودر قهوه ۱۸۱ گرمی است و این در حالی است که واریو دابل‌یو مخزنی با گنجایش ۲۸۰ گرم با قابلیت باز و بست کردن ورودی قهوه به آسیاب و مخزن پودر قهوه با گنجایش ۱۷۰ گرم دارد.
واریو دارای پایه نگهدارنده پورتافیلتر است ولی واریو دابل‌یو این ویژگی را ندارد.
درحالی که واریو اساسا برای تهیه اسپرسو ساخته شده است ، اما گستره وسعت درجات ۀسیاب این مدل بسیار بزرگ است و قادر است درجات بسیار درشت را نیز با یکنواخی و یکسانی مطلوبی آسیاب نماید.
آسیاب های قهوه باراتزا

مزایا :

طراحی ساده ، سهولت در کار و تمیزکاری.
بسیار کم صداتر از اینکور، ویرتوسو و… .
۵۴ میلی‌متر تیغه سرامیکی تخت با تولید قهوه بسیار یکنواخت مخصوصا برای اسپرسو .
آسیاب های قهوه باراتزا

معایب :

جایگذاری پایه نگهدارنده پورتافیلتر چندان آسان نیست.
واریو دابل‌یو دارای پایه نگهدارنده پورتافیلتر نیست.

آسیاب قهوه باراتزا فورته ای پی ( Forte AP ) و فورته بی جی ( Forte BG ):

آسیاب های قهوه باراتزا
در نهایت نوبت به آسیاب‌های صنعتی باراتزا رسید. فورته ای پی و فورته بی جی دو نمونه از محصولات حرفه‌ای باراتزا هستند .
مشخصه‌ی مهمی که در هر دوی این آسیاب‌ها وجود دارد این است که هر دو می‌توانند هم بر پایه وزن و هم بر پایه زمان آسیاب نمایند .
هر دو آسیاب از لحاظ ظاهری جذاب هستند . هاپر این دو دستگاه ظرفیت ۲۸۰ گرمی و قالت قطع و وصل نمودن جریان ورود قهوه به روی تیغه ها دارد. همچنین مخزن پودر قهوه این دستگاه‌ها ، ۱۷۰ گرم گنجایش دارد. سه دکمه قابل تنظیم و بدنه‌ی کاملا فلزی دارد. این دو نمونه برای حداکثر ۲ کیلو در روز طراحی شده و بیشتر ویژگی‌های آسیاب‌های باراتزا را دارد.

مقایسه آسیاب های قهوه باراتزا:

در ساخت فورته از چرخ دنده‌ی بسیار بزرگی به همراه موتورجریان مستقیم ارتقاء یافته ساخته شده است. تیغه‌های این دستگاه به اندازه ۵۴ میلی‌متر و به راحتی قابل تنظیم است و گستره‌ی ۲۳۰ تا ۱۱۵۰ میکرون را پوشش می‌دهد . درجه‌ی این آسیاب ها به راحتی قابل تنظیم هستند و همانند واریو ۱۰ درجه در سمت راست و ۲۶ درجه ر سمت چپ دستگاه قرار دارد که ۲۶۰ حالت آسیاب را برای کاربر فراهم می‌آورد.
آسیاب های قهوه باراتزا

تفاوت ای پی و بی جی:

اولین تفاوت بین این دو آسیاب نوع تیغه‌ ایست که در آنها استفاده می‌شود. در حالی که هر دوی آنها از تیغه‌ی تخت ۵۴ میلی‌متری استفاده می‌کنند ، نوع ای پی از تیغه‌ی سرامیکی و در نوع بی جی از جنس فولاد استفاده می‌شود . بنابراین نوع آسیاب این دو نیز متفاوت است . سرعت آسیاب فورته ای پی حدود ۲ تا ۳٫۷ گرم بر ثانیه و بی جی ۱٫۲ تا ۲٫۱ گرم بر ثانیه است.
دلیل تولید این دو آسیاب با تیغه‌های سرامیکی و فلزی توسط باراتزا این است که تیغه‌های فولادی قهوه را دردرجات نرم ، بهتر آسیاب کرده و باعث ایجاد یک فنجان قهوه بسیار شفاف می‌شوند این در حالی است تیغه‌های سرامیک درجات ریزتر را از تیغه‌های فولادی نیز بهتر آسیاب می‌نماید و باعث می‌شود نتیجه یک نجان غلیظ با بادی فراوان شود .
آسیاب های قهوه باراتزا

مزایا :

نسب به دیگر آسیاب‌های این مطلب طراحی بسیار مناسبی دارد.
قابلیت انتخاب آسیاب قهوه بر پایه زمان یا وزن .
صفحه کنترل لمسی .
دو حالت تیغه‌ی فولادی و سرامیکی ، که سرامیکی برای تهیه قهوه با طعم سنتی و فولادی برای طعم‌های مدرن تر مناسب هستند.
قابلیت ارتقاء گنجایش هاپر یا مخزن دانه قهوه .
ترازوی بسیاردقیق .
قیمت مناسب برای آسیاب نیمه صنعتی .
مقایسه آسیاب های قهوه باراتزا
آسیاب های قهوه باراتزا

معایب :

در زمان استفاداه از پایه نگهدارنده پورتافیلتر نمیتوان از حالت آسیاب بر پایه وزن استفاده کرد .
در پوش هاپر برای فرآیند آسیاب مزاحمت ایجاد می‌کند.
مدل بی جی قابلی استفاده از پایه نگهدارنده پورتافیلتر را ندارد.

مقایسه آسیاب های قهوه باراتزا با هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *