3.7/5 - (4 امتیاز)

نکات ضروری برای خرید قهوه ساز

قهوه ساز
قهوه ساز یکی از لوازم بسیار ضروری در آشپزخانه‌ی افرادی است که به قهوه بسیار علاقه دارند . دستگاه های قهوه ساز به شکلی ساخته می‌شوند که زیبایی خاصی به آشپزخانه بدهند و میتوان گفت که خورشید آشپزخانه به شمار می‌آید . به همین دلیل خرید یک دستگاه قهوه ساز می‌توند تصمیمی دشوار باشد . به گونه‌ای که هم زیبایی خاصی داشته باشد و هم کاربرد مناسب برای شخص استفاده کننده. در اینجا به هفت نکته قبل از خریدن یک قهوه ساز اشاره خواهیم کرد تا شما را در خرید یک دستگاه مناسب یاری نماییم.
قهوه ساز
هزینه‌های بعدی
خرید یک دستگاه قهوه ساز فقط یک بار انجام می‌شود اما هزینه‌هایی که بعد از خرید با آنها روبرو خواهید شد بسیار مهم هستند . به طور مثال اگر شما یک دستگاه اسپرسوساز نسپرسو یا هر دستگاه کپسولی دیگر خریداری نمایید باید به فکر هزینه‌های خرید کپسول های مورد استفاده برای خود را نیز درذهن داشته باشید . اگر دستگاه فیلتری خریداری نمایید ، ملزوم به خرید قهوه ، فیلترهای جدید و شاید آسیاب نیز خواهید شد . بهتر است این موارد را در نظر گرفته و مقایسه کنید کدام برای شما و جیب ما مناسب تر است.

دمای مورد نیاز برای تهیه قهوه:

دمای ایده‌آل برای تهیه قهوه حدود ۹۰ تا ۹۵ درجه سانتی گراد است . بنابراین بهتر است برای به دست آوردن یک قهوه با طعم مطلوب ، مطمعن شوید که دستگاه مورد نظر شما می‌تواند آب را تا این درجه گرم نماید . بیشتر دستگاه‌های پیشرو در زمینه قهوه درجه‌ی گرمای آب به دست آمده توسط دستگاه را بر روی بسته بندی یا داخل دفترچه راهنما درج می‌کنند.
قهوه ساز

توجه به میزان مصرف شخصی:

اگر مصرف روزانه قهوه شما تنها یک فنجان است ، یک دستگاه کوچک تک سرو بهترین گزینه برای شماست ولی اگر مصرف روزانه قهوه‌ی شما بیش از چند فنجان است بهتر است به دنبال دستگاه‌هایی باشید که بتوانند این مقدار قهوه را به راحتی و با کمترین زحمت تهیه نماید.

بررسی ویژگی‌های خاص:

برخی از قهوه ساز ها خصوصیات و ویژگی‌های خاصی دارند . مثلا اگر شما عادت به نوشیدن قهوه صبح و بلافاصله بعد از بریون آمدن از رخت خواب دارید بهتراست قهوه سازی تهیه نمایید که ویژگی روشن شدن خودکار و قابل تنظیم داشته باشد تا بتوانید شب در موقع خواب آن را تنظظیم نموده سپس بعد از بیدار شدن در صبح قهوه‎ی خود را نوش جان نمایید. یا این که همیشه فراموش می‌کنید بعد از تهیه قهوه ، دستگاه خود را خاموش کنید ، بهتر آن است که قهوه سازی با ویژگی خاموش شدن خودکار خریداری نمایید.
قهوه ساز

نحوه جداشدن و تمیز کاری دستگاه:

مسلما تمیز کردن دستگاه قهوه ساز یکی از مهمترین نکته‌هایی است که باید به آن توجه نمود . اگر قهوه سازی خریداری نمایید و اجزای آن به خوبی از هم جدا نشوند ، شما را دچا مشکل خواهند کرد.

همچنین قهوه سازی که خرداری می‌کنید باید اندازه‌ای متناسب با آشپزخانه شما داشته باشد تا درزمان تهیه قهوه دچار مشکل نشوید.

زیبایی و جنس قوری قهوه:

به جز مسعله‌ی تفاوت زیبایی که بین جنس شیشه و فولاد ضد زنگ مخزن قهوه وجود دارد ، بحث درجه حرارت نیز پیش می‌آید. قوری شیشه‌ای به شما اجازه می‌دهد که قهوه دم شده داخل آن را ببینید و با باز کردن درب آن رایحه‌های قهوه در کل آشپزخانه پخش شود اما باید در نظر داشت که جنس شیشه‌ای مخزن باعث می‌شود تا حرارت قهوه از دست برود و تنها برای مدت ۲۰ دقیقه قهوه‌ای گرم خواهید داشت . در طرف دیگر قوری یا مخزن که از جنس فولاد ضد زنگ باشد می‌تواند دما را تا حدود ۱ ساعت حفظ کند .
قهوه ساز

بررسی ضمانت کالا:

شما هرگز علاقه‌ای به تهیه قهوه توسط قهوه سازی که از آن متنفر هستید نخواهید داشت بنابراین بهتر است از محلی خرید خود را انجام دهید که ضمانت تعویض یا بازگشت داشته باشد . زمانی که قهوه ساز را خریداری نمودید و پس از باز کردن بسته بندی آن ، اگر از نوع محصول ناراضی بودید بدون اینکه از آن استفاده نمایید بهتر است آن را به فروشگاه برده و تقاضای تعویض نمایید.

منبع:قهوه ایلیا

نکات ضروری برای خرید قهوه ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *