4.2/5 - (4 امتیاز)

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه

همه ما به قهوه خالص علاقه داریم ولی برخی دیگر تمایل دارند به قهوه خود شیرین کننده‌‌ای مانند شکر و یا خامه اضافه کنند. آما آیا تا به حال سعی کرده‌اید با افزودن چاشنی‌هایی به قهوه عطر و طعم آن را متفاوت کنید ؟ اگر نه با ما همراه باشید چرا که برای شما ۱۰ روش برای اضافه کردن عطر و طعم قهوه خواهیم گفت و مطمعنا بعد از خواندن این مطلب حداقل یکی از این روش‌ها امتحان خواهید کرد.

عصاره وانیل

اگر طعم خامه‌ای به همراه شکر و قهوه را دوست دارید ولی از مقدار قند و کالری زیاد این دو راضی نیستید بهترین راه ، استفاده از وانیل درون قهوه خود است. اگر از دانه وانیل استفاده کنید نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت و به یاد داشته باشید هرچه دانه بیشتر درون قهوه بماند طعم قهوه بیشتر به سمت وانیلی خواهد رفت. اگر دانه در دسترس ندارید و از عصاره وانیل استفاده می نمایید می‌توانید یکی دو قطره از آن را داخل فنجان خود بریزید و نوش جان کنید.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
دارچین

استفاده از دارچین یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان قهوه‌ی صبحگاهی را معطر نمود. این چاشنی از درختی با نام دارچین تهیه می‌شود و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن است. همچنین این چاشنی باعث تقویت قوای ایمنی بدن انسان نیز می‌شود. برای ایجاد طعمی دارچینی می‌توان تکه‌ای از آن را داخل قهوه ساز ( روش‌های دمی ) خود گذاشته تا درون قهوه‌ی داغ تمامی خواص خود را آزاد سازد.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
هل

هل یکی از مرسوم‌ترین چاشنی‌ها برای تهیه‌ی قهوه در آسیای مرکزی است. عطر و رایحه‌ای شبیه به زنجبیل دارد و طعمی واقعا منحصر به فرد به قهوه می‌دهد. این چاشنی برای سلامتی بدن بسیار مفید بوده و حاوی مواد معدنی لازم برای بهبود گردش خون است. برای استفاده کافی است یکی یا دو دانه از آن را داخل قهوه دم شده بیاندازید و یا قبل از آسیاب نمودن دانه‌های قهوه ، به نسبت قهوه هل به آن اضافه کرده و با دانه‌های قهوه آسیاب نمایید.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
جوز هندی

اگر به طعم و حالتی پاییز گونه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنم که از جوز هندی درون قهوه خود استفاده نمایید. طعم قهوه با جوز هندی تقریبا شیرین خواهد بود. مسلما جوز هندی نیز طعمی خاص و ویژه‌ای به قهوه خواهد داد. میزان استفاده از جوز هندی درون قهوه بسته به شخص متغیر است و معمولا یک تکه‌ی کوچک کافی است اما پیشنهاد من به علاقه‌مندان به مصرف این چاشنی این است که آنقدر میزان آن را درون قهوه خود تست نمایند تا به طعم دلخواه خود برسند.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
کاکائو

چرا من از لفظ شکلات استفاده نکردم ؟ چون شکلات خوراکی متفاوتی از کاکائو است. در واقع کاکائو چیزی قبل از فراوری و تبدیل شدن به شکلات خوشمزه‌ایست که همه‌ی ما عاشق آن هستیم. طعم این دو کمی متفاوت است و کاکائو طعمی مانند شکلات خالص تلخ دارد. برای استفاده از کاکائو در قهوه، به ازای هر دوفنجان قهوه حدود ۱٫۲ قاشق مرباخوری کاکائو به آسیاب قهوه اضافه کنید و با دانه‌های قهوه آنها را آسیاب نمایید. مطمعنا طعمی خواهید یافت که کمتر کسی به آن علاقه نداشته باشد.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
زنجبیل

قبلا در همین مطلب در مورد زنجبیل و شباهت طعم آن با هل توضیحات مختصری دادیم. اگر شما تمایلی به یافتن هل و استفاده از آن ندارید می‌توانید از زنجبیل استفاده کنید. اگر به نان زنجبیلی علاقه دارید مطمعنا از قهوه‌ی زنجبیلی نیز خوشتان خواهد آمد. برای تهیه قهوه‌ی زنجبیلی از برش‌های کوچک آن درون قهوه دمی خود استفاده کنید ولی اگر زنجبیل تازه در اختیار ندارید می‌توانید از پودر آن نیز استفاده نمایید.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
اسطوخودوس

یکی دیگر از چاشنی‌هایی که باعث ایجاد طعمی پاییزی و عالی در قهوه می‌شود گیاه اسطوخودوس است . طعمی که این گیاه به قهوه می‌دهد مانند مرکبات است و رایحه‌ای مانند گل در فضا می‌پیچد. برای تهیه این قهوه مقداری اسطوخودوس را داخل آسیاب قهوه به همراه دانه‌های قهوه بریزید. مراقب باشید زیاد استفاده نکنید چرا مقادیر زیاد آن طعم قهوه را کاملا تغییر خواهد داد.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
بادیان ختایی

این چاشنی برای هرکسی مناسب نیست. اگر به طعمی خاص و واقعا منحصر به فرد علاقه دارید پیشنهاد می‌کنم این نوع چاشنی را درون قهوه امتحان کنید. فراموش نکنید که از مقادیر زیادی استفاده ننمایید و برای هر فنجان قهوه نصف قاشق مرباخوری کافی است. اگر مقادیر زیادی استفاده نمایید قهوه‌ی شما بسیار غلیظ و قوی خواهد شد و ممکن است شما را کمی اذیت کند.

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه
گل میخک

گل میخک نیز یکی دیگر از چاشنی‌های خانگی مرسوم مورد استفاده برای قهوه است و اگر فرد عادت به استعمال سیگار داشته باشد این چاشنی بیشتر به وی کمک خواهد کرد.

چندروش برای بهبود عطر و طعم قهوه
روغن نعناع

خاصیت نعناع بر کمتر کسی پوشیده است و می‌توان گفت که این گیاه یکی از پرخاصیت‌ترین سبزیجات موجود می‌باشد. برای استفاده از نعناع درون قهوه از عصاره‌ی آن استفاده کنید و چندین قطره داخل فنجان خود بریزید و از آن لذت ببرید.

منبع:قهوه ایلیا

چند روش برای بهبود عطر و طعم قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *