4/5 - (1 امتیاز)

قهوه (قهوه آسیاب شده) اغلب کافئین بیشتری نسبت به قهوه فوری و نسکافه دارد و این مربوط به دو مورد بسیار مهم است که هنگام دم کردن قهوه اتفاق می افتد.

کافئین را باید از دانه های قهوه و قهوه آسیاب شده استخراج کنید، و این کار زمانی اتفاق می افتد که قهوه شما در معرض گرما قرار گیرد، به همین خاطر وجود آب گرم به همراه قهوه شما باعث بیرون کشیدن کافئین از قهوه شما می شود و هرچقدر این زمان بیشتر باشد این اتفاق بیشتر می افتد و کافئین بیشتری استخراج می شود.

نسکافه

و همین موضوع باعث می شود که شما در مورد قهوه خود قدرت کنترل داشته باشید در مورد میزان کافئین، به طور مثال قهوه ترک یا فرنچ پرس به خاطر نحوه دم کردن و میزان ارتباط با گرما دارای کافئین بالا می باشند.

كافئین موجود در یك فنجان قهوه حدود ۱۵۰ سی سی است. قهوه ای كه با آب جوش قطره ای تهیه می‌شود، ۶۰ تا ۱۸۰ میلی گرم كافئین دارد. قهوه ترك دارای ۴۰ تا ۱۷۰ میلی گرم كافئین و میانگین ۱۰۰ میلی گرم است. نسكافه فرانسوی (قهوه آماده) دارای ۳۰ تا ۱۲۰ میلی گرم كافئین و میانگین كافئین ۷۵ میلی گرم است. نسكافه فرانسوی بدون كافئین دارای یك تا پنج میلی گرم كافئین است.

نسکافه بر اساس اطلاعات موجود در طب سنتی، دارای طبع گرم می باشد و افرادی که از طبع گرمی برخوردار هستند باید توجه زیادی به مصرف آن داشته باشند. مصرف نسکافه، شما را سالم نگه می دارد، به هضم غذا کمک کرده ، چشم درد، سردرد، سرما خوردگی، سرفه و آب ریزش بینی را برطرف می کند و در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سل، نقرس و خون ریزی لثه، یک نوشیدنی مؤثر و مفید به شمار می آید.

مصرف نسکافه همچنین باعث هوشیاری بیشتر مغز و سیستم عصبی می شود، خستگی عضلات و ماهیچه ها را از بین می برد ، اشتها را کاهش می دهد، باعث رفع یبوست می شود، مرکز تفکر را تحریک کرده و بر قدرت قضاوت و نیروی حافظه شما می افزاید، به انسان تیزهوشی همراه با آرامش می دهد و گاهی در بعضی افراد عامل تحریک قوای جنسی نیز می باشد.

استفاده از قهوه های با کیفیت پایین و ارزان در نسکافه ها نسبت به قهوه آسیاب شده می باشد.

دلیل کیفیت پایین نسکافه ها و قهوه فوری را می توان استفاده اکثر شرکت های سازنده از قهوه روبوستا که دارای قیمت کمتر و کافئین بالاتر نسبت به عربیکا که سازنده اصلی در قهوه های آسیاب شده به حساب می آید، جستجو کرد.

موضوعی که در تهیه قهوه توصیه می شود از آن استفاده شود، ترکیب مقدار کمی قهوه روبوستا با عربیکا که باعث شود ترکیب شما هم از لحاظ کیفیتی هم از لحاظ کافئین در حالت مناسبی قرار بگیرد.

تفاوت قهوه و نسکافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *