4.1/5 - (7 امتیاز)

می توانید به راحتی و با یک نگاه به بسته بندی کافی میت از ترکیبات آن آگاه شوید. آنگاه متوجه می شوید که مناسب رژیم غذایی شما است یا خیر. معمولاً کافی میت ها در دو نوع پرچرب و رژیمی به بازار عرضه می شوند. نوع پرچرب از سرشیر گرفته می شود و کرم بیشتری ایجاد می کند. نوع رژیمی کرم کمتری دارد و معمولاً قند آن نیز کمتر است. لازم به ذکر است که کافی میت در ترکیبات خود شیر واقعی ندارد؛ بنابراین، معمولاً بدون لبنیات و فاقد لاکتوز است. بنابراین برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

شرکت نستله در سال ۱۹۶۱ روغن های گیاهی را جایگزین چربی شیر کرد و پروتئین شیر را تا حد قابل توجهی افزایش داد و موفق به تولید محصولی شد که می توان آن را به راحتی در مایعات داغ حل کرد.

نام کافی میت برای این محصول جدید انتخاب شد که امروزه به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات شناخته می شود.

کافی میت

آشنایی با انواع کافی میت

این‌محصول بسیار خوش طعم و عطر که به عنوان طعم دهنده انواع قهوه مورد استفاده قرار می گیرد در طعم های مختلف تولید شده است که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خامه بادام پاریزیان
شیرینی زنجبیلی
قهوه موکا نعناع

این محصولات اغلب در ایالت کالیفرنیا آمریکا تولید می شود.

همچنین انواع کافی میت ها به صورت کم چرب و رژیمی در طعم های مختلف در بازار عرضه شده اند‌.
مواد تشکیل دهنده کافی میت

به طور کلی می توان گفت انواع کافی میت از مواد زیر تولید می شود:

آب
شربت ذرت
دانه سویای هیدروژنه
روغن پنبه دانه
کازئینات سدیم
فسفات پتاسیم
کاراگینان
شیره نشاسته
روغن هیدروژنه هسته خرما
تنظیم کننده اسیدیته
رنگ خوراکی
شکر

کافی میت نوعی کریمر (creamer) و ماده ای افزودنی به قهوه است که معمولاً به جای شیر استفاده می شود. البته از این ماده افزودنی در چای، شکلات داغ و … نیز می توان استفاده کرد؛ اما بهترین مزه را در قهوه ایجاد می کند. کافی میت ها به صورت پودر یا مایع هستند و پس از دم کردن قهوه به آن اضافه می شوند. کافی میت پودری معمولاً بیشتر مانند یک سفیدکننده (به تقلید از شیر) و شیرین کننده عمل می کند و می تواند برای چای نیز استفاده شود. اما نوع مایع بیشتر از اینکه نوشیدنی را کمرنگ و متمایل به سفید کند، کریمر است. بنابراین، کاربرد کمتری در چای دارد و بیشتر برای قهوه کاربردی است.

آمارهای به دست آمده از نحوه استفاده مردم جهان از قهوه شگفت انگیز است. تحقیقات نشان داده اند که ۷۲ درصد از افراد، نوشیدنی قهوه خود را با یک کریمر قهوه لبنی یا غیر لبنی مصرف می کنند و ۳۰ درصد از افزودنی های شیرین بهره می گیرند. در تلاش برای صرفه جویی در هزینه روزانه خود و اجتناب از مراجعه هرروزه به کافی شاپ، استفاده از کریمرها و افزودنی های قهوه برای طعم دار کردن آن کاملاً قابل درک است. بسیاری نیز از این کار اجتناب کرده و رژیم خود را سخت حفظ می کنند.

کافی میت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *