3/5 - (1 امتیاز)

اخبار افزایش قیمت قهوه

قیمت قهوه
بسیاری از مردم قهوه فوری می‌نوشند و دلیل آن ارزان‌تر بودن وسهولت در تهیه آن است. ممکن است در سالهای آینده با افزایش قیمت در عرصه‎ی قهوه های ارزان روبرو شویم.

قهوه فوری ( نسکافه ) از دانه‌های قهوه بی کیفیت و تلخ ربوستا که در کشورهایی مانند برزیل ، ویتنام و اندونزی به دست می‌آیند ، ساخته و تولید می‌شود. متاسفانه به دلیل برخی شرایط محیطی ، تولیدات ربوستا در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

نسکافه چیست ؟

در سال ۲۰۱۶ کشور برزیل دچار خشسکسالی شدیدی شد که نتیجه‌ی آن کاهش چشمگیر تولیدات قهوه ربوستای این کشور بود . کشورهای اندونزی و ویتنام هم تحت شرایط اقلیمی ال نینو قرار گرفته‌اند و تولیدات قهوه این دو کشور نیز با مشکلاتی روبرو شده است.
قیمت قهوه
گزارشات حاکی از آن هستند که کشور برزیل در سال ۲۰۱۷ نیز خشکسالی نظیر سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است و دولت برای مبارزه با این بحران ، جبور به جیره بندی برداشت از آب رودخانه‌ها شده است. بر اثر این خشسکسالی تولیدات قهوه ربوستا به شدت کاهش یافته است و بر همین اساس قیمت قهوه فوری در شرف بیشتر شدن است.

طبق روزنامه فایننشیال تایمز :

بازار جهانی قهوه با کاهش عرضه طی چندین سال گذشته روبرو بوده است اما قهوه ربوستا به طور خاص کاهش بیشتری داشته است. به گفته‌ی سازمان بین المللی قهوه ، کاهش بیشتر محصولات قهوه و به خصوص ربوستا دور از انتظار نیست.
قیمت قهوه
در اوایل سال ۲۰۱۷ قیمت قهوه ربوستا ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است. به همین دلیل برخی از برندهای قهوه‌ مانند فولجرز ، دانکین دوناتس و کافه بوستلو قیمت بسته‌های خود را حدود ۶ درصد افزایش داده‌اند.

به علاوه خرید قهوه برای تهیه‌ی قهوه فوری ممکن است با افزایش قیمت مواجه شود در حدی که قیمت آن به قهوه‌های عربیکا نزدیک شود و در این صورت است که شاید قهوه فوری هم از ترکیبات عربیکا استفاده نماید.

این موضوع مشکل بسیار بزرکی برای کشورهای تولید کننده‌ی قهوه ایجاد نموده است. تغییرات آب و هوایی در آینده اقتصاد بسیاری از این کشورها را معضلی بزرگ روبرو خواهد کرد چرا که قهوه در یان کشورها جزء مهمترین اغلام صادراتی و درآمد محصوب می‌شود .

منبع:قهوه ایلیا

اخبار افزایش قیمت قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *