4.7/5 - (4 امتیاز)

کاربرد لولر قهوه چیست

نحوه کار با لولر همانند تمپر است. بطوریکه قهوه آسیاب شده را به میزان تا لبه پورتافیلتر ریخته و سطح آن را بدون هیچ فشاری صاف میکنیم. سپس بازوی خود را در حالت ۹۰درجه نگه میداریم و ساعدرا بصورت عمودی روی لور یا تمپر میگذاریم. سپس کمی لولر یا تمپر را فشار میدهیم تا پودر قهوه فشرده شود .

میزان و یکسان بودن نیرویی که بر سطح قهوه می آورید تاثیر مستقیمی بر روی غلظت اسپرسوی شما دارد. که این میزان نیرو در اثر تمرین و ممارست بدست می آورید.

در تهیه کردن قهوه، میزان مجاورت قهوه با آب در طعم و عطر نهایی قهوه خیلی موثر است. زمانی که پرتافیلتر را به دستگاه اسپرسو ساز متصل می کنیم اگر قهوه آسیاب شده، فشرده نشده باشد، آب جوش به راحتی راه خروج خود را از پرتافیلتر پیدا می کند، در حالی که کمترین هم نشینی را با پودر قهوه داشته است.

همین تماس کم آب جوش و قهوه باعث می شود اسپرسوی نهایی بسیار رقیق شود، که قطعا کسی هم خواهان این اسپرسو نمی باشد. پس لولر برای فشرده کرده قهوه گرایندر لازم است.

لولر قهوه

علت دیگر استفاده از لولر قهوه هم این است که زمانی که قهوه خیس می شود، افزایش حجم پیدا می کند. بنابراین اگر در درون پرتافیلتر، فضای کافی برای ورود آب جوش وجود نداشته باشد، به محض اینکه آب جوش با فشار وارد پرتا فیلتر شد، پودر قهوه افزایش حجم پیدا کرده و از پرتافیلتر خارج می شود.

لولر قهوه سایز ۵۸ برای استفاده‌ی اکثر اسپرسوسازهای صنعتی و نیمه صنعتی طراحی و تولید شده است. لولر ( Leveler ) یکی از لوازم جانبی دستگاه‌های اسپرسوساز است که با استفاده از آن باید پودر قهوه‌ای را که درون پورتا فیلتر دستگاه ریخته شده، فشرده سازی کنید. در واقع از این وسیله برای فشرده سازی بهتر و دقیق تر می‌توان استفاده نمود و دیگر نیازی به تمپر نیز نخواهید داشت. تهیه‌ی یک لولر و یا تمپر قهوه برای اسپرسوسازها یکی از ضروریات می‌باشد زیرا باعث می‌شود تمام عصاره‌ی قهوه به خوبی خارج شود و در نتیجه قهوه‌ای با بهترین کیفیت داشته باشید. بدنه‌ی این لولر بصورت تمام استیل بوده که علاوه بر کیفیت عالی، زیبایی چشم نوازی به آن بخشیده است. ابعاد آن نیز بگونه‌ای است که به راحتی در دست قرار گرفته و کار با آن آسان است. با استفاده از این لولر ( Leveler ) خیالتان از داشتن قهوه‌ای با بهترین کیفیت آسوده خواهد بود. این لولر برای اکثر دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی قابل استفاده است اما بهتر است قبل از خرید، از سایز پورتا فیلتر دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. لولر قهوه سایز ۵۸ در چندین مدل طراحی و تولید شده است.

لولر قهوه چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *