4.5/5 - (4 امتیاز)

تهیه و آشنایی با کورتادو
کورتادو “Cortado” ترکیب جذاب دیگری از شیر و اسپرسو که در زبان اسپانیایی به معنی بریده شده است، در کشور پرتغال “Pingo” یا “Garoto ” در فرانسه با نام “noisette” شناخته می شود پس اگر با نام های دیگر آن مواجه شدید خونسردی خود را حفظ کنید. حتما می پرسید “این بار دیگه چجوری میخاد شیر و اسپرسو ترکیب شه؟” با ما همراه باشید.
کورتادو چیست؟ این که شبیه لاته آرته!

کورتادو با مقداری شیر گرم برای کمتر کردن اسیدیته قهوه ترکیب می شود. ترکیب این دو می تواند ۳۰ میلی گرم اسپرسو و ۳۰ یا ۶۰ میلی گرم شیر باشد. به اندازه اسپرسو یا دو برابر آن! البته ممکن است گاهی کورتادوی شما مانند فنجان بالا تا ۱۳۰ میلی لیتر هم برسد!
شیر بعد از اسپرسو با نوشیدنی شما ترکیب می شود، برخی از باریستاها روی کورتادو را طرح های لاته آرت می زنند.

قهوه تازه کنیا – ۲۰۰ گرم

قهوه تازه کنیا – ۲۰۰ گرم
‎۲۲۵٬۰۰۰ریال

قهوه تازه عربیکا کنیا رست تیره، مناسب برای تهیه اسپرسو

موارد لازم برای تهیه کورتادو:

۳۰ میلی گرم اسپرسو
۳۰ یا ۶۰ میلی گرم شیر گرم

جزئیات کورتادو اسپرسو – شیر – کف شیر
طرز تهیه کورتادو:

بعد از تهیه اسپرسو با دستگاه و یا اسپرسو با موکاپات، می توانید شیر گرم را روی اسپرسو بریزید و کف شیر را با قاشق روی کورتادویتان انتقال دهید.

شیر نیازی به کف دادن زیاد ندارد در کورتادو مقدار کمی فوم شیر نیاز است. اسپانیایی ها و کافی لاور های پرتقال با برخی از آمریکای لاتین، این نوشیدنی را بعد از ظهر می نوشند. در کشور کوبا این نوشیدنی در فنجان های دسته گرد مخصوصی سرو می شود. همچنین کورتادو می تواند فقط با مقدار کمی شیر (بدون فوم) تهیه شود.
کورتادو لاته کوچولو ؟

تفاوت کورتادو با لاته آرت و لاته ماکیاتو در روش تهیه، سرو و مقادیر مصرفی است. یکی از نام های کورتادو “لاته کوچولو” است. در بروز رسانی های بعدی ویدئو و گالری تصاویر نیز اضافه می کنیم.
آموزش کامل تهیه کورتادو در خانه نظرتون چیه؟

تشکر از همه کافی لاور های عزیز
منبع:کافی استور

تهیه و آشنایی با کورتادو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *