Rate this post

هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر

برای برخی از افراد قهوه تنها منبع آنتی اکسیدانها در برنامه ی غذایی شان می باشد. در اینجا هشت روش برای ارتقای سطح سلامت قهوه برای شما ذکر خواهیم کرد که با استفاده از آن قهوه را از سطح سالم به درجه ی فوق سالم برسانید.

پرهیز از مصرف کافئین بعد از ساعت ۱۹

هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
یکی از اصلی ترین دلایلی که قهوه برای انسان لذت بخش است انرژی بخش بودن کافئین در هنگام خستگی بدن است که می شود بدن انسان هوشیار و سرزنده شود.
هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
اما اگر قهوه در ساعات آخر روز مصرف شود باعث کم خوابی یا بی خوابی می شود. کمبود خواب نیز خود مسبب مشکلات و امراض بسیاری در بدن انسان است.

به همین دلیل این موضوع بسیار پر اهمیت است که در ساعات پایانی روز قهوه نوشیده نشود ولی اگر مجبور به استفاده از قهوه هستید بهتر است از قهوه دی کافئین یا چای که کافئین کمتری دارد استفاده نمایید.

بسته به زمان خواب شما و مقدار حساسیت فردی نسبت به کافئین بهتر است از نوشین قهوه از ساعت ۱۹ الی ۲۰ به بعد پرهیز نمایید .
هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
حذف شکر از قهوه

هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
تبدیل کردن قهوه به یک نوشیدنی کاملا مضر برای مصرف کنندگان آن بسیار ساده است. کافیست کمی شکر ( که بدترین ماده‌ی غذایی در برنامه ی غذایی انسان های مدرن می باشد ) برای شیرین نمودن قهوه استفاده کنید.

شکر اساسا با ظرفیت بسیار بالای قند فراکتوز می تواند بسیاری از بیماریها مانند دیابت و چاقی مفرط را به همراه داشته باشد. اگر نمی توانید زندگی بدون شکر را تحمل کنید از گیاه شکر برگ استفاده نمایید.
هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
استفاده از برندهای معروف

هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
درست مانند دیگر غذاها، کیفیت قهوه بستگی زیادی به روش کشت و فراوری دارد. درختان قهوه در معرض انواع مختلفی از آفت کش ها و علف کش ها قرار می گیرند که برای بدن انسان بسیار مضر هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم حتی المقدور از قهوه های ارگانیک استفاده نمایید.
هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
عدم استفاده از شیرین کننده های مصنوعی

استفاده از شیرین کننده های مصنوعی به جای شکر ایده ی خوبی به نظر می رسد اما شواهد امر حاکی از چیز دیگری است. مطالعات اخیر نشان داده اند که شیرین کننده های مصنوعی تاثیرات منفی برای سلامتی انسان دارد. به همین منظور دوباره پیشنهاد ما استفاده از شکر برگ است. در عین حال قهوه خالص بسیار خوشمزه تر و سالم تر خواهد بود اگر به آن عادت کنید .

اضافه کردن دارچین

هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
دارچین گیاهی با عطر و رایحه ای بسیار خوشبو است که به طور خاص با قهوه به خوبی مخلوط می شود . مطالعات نشان داده اند که دارچین می تواند گلوکز و کلسترول خون را کاهش دهد . اگر به رایحه ای متفاوت نیاز دارید از دارچین استفاده نمایید چرا که واقعا شگفت زده خواهید شد.
هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
پرهیز از مصرف لبنیات کم چرب مصنوعی

لبنیات مصنوعی صنعتی کم چرب دارای مواد اولیه غیر طبیعی و بسیار مضر برای سلامتی انسان می باشد.

سیروپ ذرت نیز به دارا بودن مقادیر زیادی چربی و فراکتوز متهم است و پیشنهاد می شود از آن نیز پرهیز نمایید. در عوض می توانید از لبنیات پرچرب تهیه شده از دام هایی که توسط علف تازه تغذیه می شوند استفاده نمایید. مطالعات نشان داده اند که احتمال چاقی با مصرف لبنیات پرچرب بسیار کم است.

هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است که به سلامت انسان بسیار کمک می کند و از جوانب زیادی برای انسان مفید می باشد. همچنین می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. با اضافه کردن مقادیری کاکائو به قهوه خود می توانید ار رایحه و طعمی بی نظیر برخوردار شوید. البته لازم است بدانید که باید از کاکائو با درصد خلوص بالا یا بدون افزودنی شیرین کننده استفاده کنید.

قهوه های دمی دارای دیترپن های فراوانی هستند که مصرف بیش از اندازه این ماده باعث افزایش کلسترول خون می شود. اما خلاصی از آن بسیار راحت است . فقط کافی است قهوه ی خود را با فیلتر کاغذی دم کنید. دم کردن قهوه با استفاده از فیلتر کاغذی باعث می شود تمامی دیترپن های موجود در قهوه گرفته شود و کافئین و آنتی اکسیدان های بسیار مفید در آن باقی بماند.
هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر
در آخر اگر عادت به مصرف بیش از اندازه شکر و شیر درون قهوه خود دارید بهتر است این عادت را تغییر دهید. از قهوه ی خالص ارگانیک و تهیه شده توسط فیلتر کاغذی استفاده نمایید. این روش بسیار مناسب تر و سالم تر است و کمی زمان می طلبد تا به آن عادت نمایید.

منبع:قهوه ایلیا

هشت روش برای تهیه قهوه ای سالم تر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code