3.9/5 - (7 امتیاز)

ورتادو برای اولین بار در اسپانیا درست شد و سپس به سایر مناطق و کشورها نیز راه پیدا کرد. این نوشیدنی بر پایه قهوه است که برابر با مقدار قهوه در نظر گرفته شده به آن شیر فوم افزوده می‌شود. به این معنی که میزان قهوه داخل لیوان یا فنجان برابر با میزان فوم شیر داخل لیوان یا فنجان باید باشد.

بعد از تهیه اسپرسو با دستگاه و یا اسپرسو با موکاپات، می توانید شیر گرم را روی اسپرسو بریزید و کف شیر را با قاشق روی کورتادویتان انتقال دهید.

شیر نیازی به کف دادن زیاد ندارد در کورتادو مقدار کمی فوم شیر نیاز است. اسپانیایی ها و کافی لاور های پرتقال با برخی از آمریکای لاتین، این نوشیدنی را بعد از ظهر می نوشند. در کشور کوبا این نوشیدنی در فنجان های دسته گرد مخصوصی سرو می شود. همچنین کورتادو می تواند فقط با مقدار کمی شیر (بدون فوم) تهیه شود.

روش سرو کورتادو نوشیدنی اسپانیایی

در اکثر موارد کورتادو داخل فنجان‌های کوچکی که ظرفیت ۸۰ الی ۱۰۰ سی سی را دارند، سرو می‌گردد و به صورت گرم باید سرو شود. ناگفته نماند که این مقدار برای کسانی که علاقه دارند روزانه چند فنجان کورتادو بنوشند، بسیار مفید است.

کورتادو با مقداری شیر گرم برای کمتر کردن اسیدیته قهوه ترکیب می شود. ترکیب این دو می تواند ۳۰ میلی گرم اسپرسو و ۳۰ یا ۶۰ میلی گرم شیر باشد. به اندازه اسپرسو یا دو برابر آن! البته ممکن است گاهی کورتادوی شما مانند فنجان بالا تا ۱۳۰ میلی لیتر هم برسد!
شیر بعد از اسپرسو با نوشیدنی شما ترکیب می شود، برخی از باریستاها روی کورتادو را طرح های لاته آرت می زنند.

کورتادو

مواد لازم جهت تهیه نوشیدنی کوردتادو

۱ . اسپرسو دبل شات

۲ . یک دوم میزان اسپرسو شیر جوشیده شده

۳ . فوم شیر

۴ . به مقدار نیاز سیروپ وانیلی برای مزه‌دار کردن با توجه به ذائقه خود شما

۵ . مقدار یک چهارم سیروپ عسلی برای افرادی که می‌خواهند کورتادوی عسلی داشته باشند.

ابتدا لازم است که اسپرسو را دم کنید.
سپس شیر مورد نیاز را کاملا بجوشانید.
برای مزه دار کردن نیز در این مرحله می‌بایست مزه مورد نظرتان را مثل سیروپ وانیلی به اسپرسو اضافه نمایید و آن‌ها را به خوبی با هم مخلوط نمایید.
پس از افزودن مزه به قهوه نوبت به افزودن شیر می‌رسد. در این مرحله می‌بایست مقدار کمی از شیر را به ترکیب قهوه و مزه آماده شده اضافه نمایید. سپس یک لایه ظریف از فوم شیر تهیه شده را نیز بر روی آن‌ها قرار دهید.
چنانچه این مراحل را به درستی و با دقت انجام دهید، می‌توانید یک نوشیدنی عالی و گرم داشته باشید و روز خود را پرانرژی آغاز نمایید.

قهوه کورتادو چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *