4.8/5 - (6 امتیاز)

پرتافیلتر چیست

پرتافیلتر به بخشی مجزا از اسپرسو ساز گفته میشود که پودر قهوه در آن قرار میگیرد

تا عصاره گیری انجام شود

اجزا اسپرسو

اجزای دستگاه اسپرسو که فرآیند عصاره گیری را انجام می‌دهند

مخزن آب داغ و بخار آب
پرتافیلتر
هدگروپ
مخزن آب داغ و بخار آب دستگاه اسپرسو

اگر بخواهیم دستگاه اسپرسو ساز را از لحاظ نوع کاربری دسته بندی کنیم، به سه دسته ی اسپرسو ساز خانگی، اسپرسو ساز صنعتی و اسپرسو ساز مسافرتی بر می خوریم. اسپرسو ساز خانگی و صنعتی تقریبا شبیه به هم هستند با تفاوت های اندک.

پرتافیلتر

دسته گروپ چیست

اما اسپرسو ساز ها از لحاظ نوع ساختار با هم متفاوت هستند، هرچند که در طعم اسپرسوی نهایی یکی هستند؛ و به سه دسته اسپرسو ساز با محرک بخار آب، اسپرسو ساز با محرک پیستونی یا اهرمی و اسپرسو ساز با محرک پمپی تقسیم می شوند.

در مقاله انواع اسپرسو ساز، اسپرسو ساز ها را از لحاظ چگونگی ساختار، به طور کامل بررسی کرده ایم. اما در این مقاله می خواهیم درمورد یک بخش خیلی مهم از دستگاه اسپرسو ساز صحبت کنیم. پرتافیلتر یا دسته گروپ که قطعا بدون این قطعه از اسپرسوساز، قهوه ی اسپرسویی هم نیست.

انواع پرتافیلتر

پرتا فیلتر ها بر اساس کارایی یکی می باشند ولی از نظر شکل ظاهر به دو دسته تقسیم می شوند.

پرتافیلتر نازل دار
پرتافیلتر بدون نازل

پرتا فیلتر نازل دار، پرتافیلتری است که عصاره قهوه به وسیله یک خروجی به نام گروپ که در زیر سبد پرتافیلتر قرار دارد، از دسته گروپ خارج می شود. این پرتافیلتر ها به دو دسته تک گروپ و دو گروپ تقسیم بندی می شوند. از پرتافیلتر دوگروپ برای تهیه همزمان ۲ شات اسپرسو استفاده می کنند.
پرتا فیلتر بدون نازل هم به این صورت است که عصاره قهوه، مستقیما از خودِ سبد پرتا فیلتر خارج می شود، به همین دلیل به این دسته گروپ ها، پرتافیلتر عریان نیز می گویند و کنترل باریستا بر روند عصاره گیری قهوه با استفاده از این پرتافیلتر ها بیشتر می باشد

پرتافیلتر اسپرسو ساز چیست – دسته گروپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *