4.5/5 - (2 امتیاز)

فیلتر کاغذی قهوه چیست

فیلتر قهوه استفاده از فیلتر برای دم آوری قهوه از اوایل سال‌های ۱۸۰۰ آغاز شد. در آن زمان از فیلتر‌های پارچه‌ای برای دم آوری استفاده می‌شد. در سال‌های ۱۹۰۰ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای از جنس لینن روی کار آمد. استفاده از فیلتر‌ کاغذی در سال ۱۹۰۸ به ذهن ملیتا بِنتز رسید.
همانطور که از معنای فیلتر مشخص است می توان گفت فیلتر وسیله ای است که به عنوان دیواره و حائل بین دو چیز قرار گرفته و مانع نفوذ ذراتی ناخواسته از یک چیز به درون چیز دیگر می شود

فیلتر قهوه

جنس فیلتر قهوه

فیلترهای بامبو: یکی از رایج‌ترین فیلترهایی هستند که ممکن است هنگام خرید فیلتر قهوه توجهتان را به خود جلب کنند.
فیلترهای کاغذی تولید شده از این چوب باید قهوه صاف‌تری ایجاد کنند. با این حال به نظر می‌رسد که این مورد بیشتر یک کلک بازاریابی باشد.
پالپ: بیشتر کاغذها از درخت ساخته می‌شوند. پالپ معمولا ساخته شده از درختان مخروطی مانند کاج و صنوبر است.

فیلتر کاغذی قهوه

پالپ ویرجین: این نوع فیلترها از کاغذهای بازیافت نشده استفاده شده است.
مشتریان فکر می‌کنند که بازیافت از نظر دوست بودن با محیط زیست خوب است اما در کاغذ، این کار می‌تواند به معنای کاهش قوام و باکتری‌های بیشتر باشد.
از آن جایی که شما به دنبال مصرف قهوه با تعداد باکتری‌های کمتر هستید استفاده از این فیلتر ایده خوبی است.
Abaca: این مورد که به عنوان کنف مانیلا نیز شناخته شده است عضوی از خانواده درختان موز به حساب می‌آید.
این گیاه تنومند در فیلیپین رشد می‌کند و از آن برای نساجی، تولید کاغذ بادوام، اسکناس‌های بانکی و موارد مشابه بسیاری استفاده می‌شود.

فیلتر‌های کاملاً مخروطی کمتر از فیلتر‌های ته صاف استفاده می‌شود اما کاربردی‌تر است. تقریباً‌ برای همهٔ ابزار‌های دم آوری قطره‌ای و بعضی از دستگاه‌های قهوه‌ساز قطره‌ای از این فیلتر استفاده می‌شود. این فیلتر باعث می‌شود زمان تماس آب جوش با پودر قهوه طولانی‌تر باشد.

انواع فیلتر قهوه ساز

سبدی: فیلتر‌های سبدی برای اکثر قهوه ساز‌های سبدی مناسب است. کف این فیلتر‌ها تخت و پهن است و دهانهٔ آن هم گشاد است. این فیلتر شبیه یک کاغذ کیک فنجانی بزرگ است.

صفحه‌ای: فیلتر‌های صفحه‌ای بیشتر برای دم آوری قهوه با اروپرس استفاده می‌شود. در کل اندازهٔ این فیلتر‌ها نسبت به بقیهٔ فیلترهای کاغذی کوچک‌تر است اما بسته به دستگاهی که قرار است با آن قهوه دم کنیم و مقدار قهوه‌ای که می‌خواهیم دم کنیم اندازه‌های متفاوت دارد.

به طور کلی می توان گفت استفاده از فیلترهای کاغذی قهوه ای رنگ طعم قهوه را به طور کلی تغییر می دهند و طعمی کاملا کاغذی به آن می دهد و همین باعث می شود که کیفیت قهوه پایین بیاید ولی استفاده از فیلتر سفید شده با کیفیت در صورتی که از قبل شسته شود و سپس در قهوه ساز استفاده شود اثر منفی روی طعم و کیفیت قهوه ندارند.
اگرچه فیلترهای کاغذی سفید به وسیله‌ی ماده‌ای به نام دیوکسین به این رنگ در آورده می‌شوند و بسیاری از متخصصین نگران این هستند که این ماده‌ی سفید کننده راه خود را به فنجان قهوه بیابد و باعث مضراتی برای انسان شود. با استفاداه از فیلترهای فلزی نگران این مواد سفید کننده نخواهید بود.

البته راه دیگری نیز وجود دارد و استفاداه از فیلترهای کاغذی سفید نشده است که از ماده‌ی دیوکسین در آن هیچ خبری نیست و همچنین کفستول قهوه را حذف می‌کند .

فیلتر قهوه چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *