4.7/5 - (4 امتیاز)

رونمایی از اسپرسوساز بتزرا در فستیوال قهوه ایران

اسپرسوسازهای تک‌ گروپ و دو گروپ اهرمی B2016 کمپانی بتزرا برای اولین بار در نمایشگاه و جشنواره قهوه ایران (بوستان گفت‌وگو) رونمایی خواهند شد.

اسپرسوساز اهرمی بتزرااسپرسوساز اهرمی بتزرا
آیکافی – روزهای ۷ تا ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ در غرفه بازرگانی آی‌تک نمایندگی رسمی بتزرا در ایران، با حضور فعالان صنعت قهوه ایران و جهان از دو مدل دستگاه اسپرسوساز این کمپانی رونمایی خواهد شد.

رونمایی از اسپرسوساز بتزر ادر فستیوال قهوه ایران
نمایشگاه و جشنواره قهوه ایران روزهای ۷ تا ۱۰ شهریور ۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بوستان گفت‌وگو برقرار خواهد بود. در حاشیه‌ی این رویداد، مسابقات باریستا، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی برگزار خواهد شد. شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، سوییس، لهستان، اسپانیا، آمریکا، چین و کره با برندهای قهوه، دستگاه‌های برشته‌کاری، شرکت‌های خارجی تولیدکننده دستگاه‌های اسپرسوساز، تولیدکنندگان قهوه فوری و واردکنندگان قهوه سبز در نمایشگاه حاضر خواهند بود.

بتزرا یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های ساخت دستگاه‌های اسپرسوساز در دنیاست و بسیاری اختراع نخستین اسپرسوساز دنیا – با تعریفی که ما امروزه از اسپرسوساز می‌شناسیم – را به لوییجی بتزرا بنیان‌گذار این کمپانی نسبت می‌دهند.
رونمایی از اسپرسوساز بتزرا در فستیوال قهوه ایران
بتزرا یک کسب‌وکار خانوادگی‌‌ست که خاستگاه آن شهر میلان ایتالیاست و نسل چهارم خانواده بتزرا امروز سکان‌دار هدایت این کمپانی نام‌آشناست.

بازرگانی آی‌تک به‌عنوان نماینده‌ی بتزرا در ایران مشغول فعالیت است. این شرکت از سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه آگروفود و از سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه‌های فعال قهوه حضور داشته است.

بتزرا در بازار ایران با تلفظ‌های دیگری مانند بیزرا و بزرا هم متداول است.

حمیدرضا بصیری و منصور زندی‌نهاد دو قهرمان مسابقات ملی لاته آرت ایران نیز در طی چهار روز نمایشگاه در غرفه‌ی بتزرا حضور خواهند داشت.
رونمایی از اسپرسوساز بتزرا در فستیوال قهوه ایران
حمیدرضا بصیریمنصور زندی‌نهاد
طراحی این دستگاه‌های اسپرسوساز یادآور نسل‌های گذشته اسپرسوسازهای دهه ۵۰ میلادی‌ست؛ زمانی‌که آب داغ تحت‌فشار با کمک یک دسته‌ی اهرمی از روی سابه‌ی قهوه عبور داده شده و اسپرسو عصاره‌گیری می‌شد. حالا جریان بازگشت به طراحی‌های قدیمی در صنعت دستگاه‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز هم راه پیدا کرده. اسپرسوسازهای اهرمی چون با نیروی دست کار می‌کنند، با آن‌که ممکن است دقت دستگاه‌های اتوماتیک را که فشار را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کنند نداشته باشند، اما بسیاری معتقدند دست ِ باریستاهای مجرب را باز می‌گذارند تا به‌راحتی با تغییر فشار دست، عصاره‌گیری‌های متفاوتی را تجربه کنند.

با اضافه کردن پمپ پدالی به دستگاه، این قهوه‌ساز بدون نیاز به برق و به‌راحتی با کپسول گاز نیز قابل‌استفاده است. به همین جهت این سری دستگاه‌های اسپرسوساز برای استفاده در کافه‌های سیار بسیار مناسب است.

بعضی از دستگاه‌های اسپرسوساز بتزرا مانند الیزه معروف‌اند به این‌که علاوه بر برق، با نیروی گاز هم می‌توانند کار کنند.
رونمایی از اسپرسوساز بتزرا در فستیوال قهوه ایران
اسپرسوسازهای اهرمی بتزرا در آینده‌ای نزدیک و با قیمتی رقابتی به بازار عرضه خواهند شد.

باریستاهای علاقمند می‌توانند در غرفه‌ی بازرگانی آی‌تک (نمایندگی رسمی بتزرا در ایران) در حضور حمیدرضا بصیری و منصور زندی‌نهاد اسپرسوسازهای مختلف بتزرا را بررسی کنند.

علاوه بر این، در غرفه بتزرا، برگزاری چالشی بین باریستاها نیز برنامه‌‌ریزی شده است.

 

رونمایی از اسپرسوساز بتزرا در فستیوال قهوه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *