4/5 - (1 امتیاز)

چانگ یی لی، استاد علوم مواد غذایی و نویسنده ارشد این مطالعه، در بیانیه مطبوعاتی گفت: “این مساله مهم است که تاثیر غذاهای طبیعی روزانه بر سلامتی را درک و کشف کنیم، چون آنها تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارند و قهوه محبوب ترین نوشیدنی در جهان است، و ما می دانیم که چه فایده ای می توان از این امر برای بهبود برنامه تغذیه افراد برد.

طبق نتایج این مطالعه کرنل که در ژورنال شیمی و مواد غذایی در دسامبر ۲۰۱۳ میلادی منتشر شد، قهوه خام به طور متوسط فقط ۱ درصد کافئین است، اما حاوی ۷ تا ۹ درصد اسید کلروژنیک (CLA)، یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع از تخریب شبکیه چشم در موش ها می شود.

مطالعات دیگر نشان داده اند که قهوه می تواند به پیشگیری از بیماری دیابت، پارکینسون، سرطان پروستات و حتی آلزایمر و سایر بیماری های مزمن کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که به طور کلی، قهوه حتی می تواند میزان مرگ و میر را کاهش دهد.

آنتی اکسیدان

ینسون می گوید میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان به دلیل محتوای بالاتر ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر، به عنوان منابع تغذیه ای کامل بیشتر توصیه می شوند. او بر این عقیده است خرما، انواع بری مانند – cranberry – و انگور قرمز بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در میان میوه ها دارند. اما آمریکایی ها تقریباً به اندازه قهوه ای که قهوه می نوشند از این میوه ها استفاده نمی کنند.

دانه‌های قهوه دارای اسید کلروژنیک و اسید کافئیک هستند. هر دوی این اسیدها، آنتی اکسیدان‌هایی بسیار قوی به شمار می‌آیند. بر اساس نتایج منتشر شده از سوی “مرکز اطلاعات علمی قهوه” (The Coffee Science Information Center)، ۲۰۰ میلی‌لیتر قهوه عربیکا می‌تواند دارای ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم اسید کلروژنیک باشد. در دانشنامه ویکی پدیا در مورد اسید کلروژنیک و اسید کافئیک این‌گونه آمده است:

اسید کلروژنیک و اسید کافئیک، دو آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند در پیشگیری از دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی و عروقی نقش کمک‌کننده را ایفا کنند. گفته می‌شود که این دو آنتی اکسیدان تاثیراتی ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی دارند که حالت مسمومیت و عوارض جانبی آن‌ها نسبتا کم است. همچنین، این آنتی اکسیدان‌ها دارای خواصی هستند که باعث مقاومت ضد میکروبی نمی‌شوند.”

رست کردن دانه‌های قهوه به شکل چشمگیری به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی قهوه منجر می‌شود. در شرایط آزمایشگاهی، مشخص شد که قهوه تولید شده در مدت زمان ۱۰ دقیقه‌ای رست کردن (یعنی رست کردن متوسط رو به تیره) دارای بالاترین میزان فعالیت‌های آنتی اکسیدانی است

آنتی اکسیدان قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *