4.3/5 - (3 امتیاز)

طرز تهیه ماکیاتو کارامل

ماکیاتو کارامل ( Caramel Macchiato ) یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو و متشکل از قهوه، شیر و شربت کارامل است. ماکیاتو کارامل مانند بسیاری از نوشیدنی‌های دیگر یک نوشیدنی ایتالیایی می‌باشد. این نوشیدنی بسیار خوشمزه است و توصیه می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. در ادامه با ما باشید تا طرز تهیه این نوشیدنی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه ماکیاتو کارامل

ماکیاتو
۱ – پودر قهوه اسپرسو : ۲۰ گرم ( یک شات قهوه اسپرسو )

۲ – شیر : سه چهارم فنجان ( ۱۸۰ میلی لیتر )

۳ – شربت وانیل : ۳۰ میلی لیتر

۴ – شربت کارامل : ۳۰ میلی لیتر

۵ – دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات

۶ – ماگ یا فنجان بلند

طرز تهیه ماکیاتو کارامل

در ابتدا باید گفت که دو روش برای تهیه‌ی ماکیاتو کارامل وجود دارد. اول اینکه فقط از شربت وانیل استفاده کنید و شربت کارامل را بصورت تزئینی روی نوشیدنی خود بریزید و دوم اینکه شربت وانیل را حذف کرده و فقط از کارامل استفاده نمایید.

اگر از شربت وانیل استفاده می‌کنید ۳۰ میلی لیتر ازآن را کف ماگ بریزید. این شربت را می‌توانید خودتان در منزل تهیه کرده و یا بصورت آماده خریداری کنید. اگر از کارامل استفاده می‌کنید نیز همین کار را انجام دهید.

در مرحله‌ی بعد باید کف شیر را آماده کنید. تهیه‌ی کف شیر به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. اگر از دستگاه اسپرسو ساز استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی توسط نازل بخار آن کف شیر تهیه کنید.

طرز تهیه ماکیاتو کارامل
روش‌های دیگری مانند استفاده از همزن‌های مختلف یا کف شیر سازهای برقی نیز برای اینکار وجود دارد.

استفاده از فرنچ پرس نیز یک گزینه‌ی دم دست و راحت برای تهیه کف شیر است.
طرز تهیه ماکیاتو کارامل
پس از اینکه کف شیر آماده شد آن را روی شربتی که از قبل درون ماگ ریخته‌اید، بریزید.

حالا نوبت تهیه‌ی یک شات اسپرسو است. تهیه‌ی قهوه اسپرسو را نیز می‌توانید از طریق اسپرسوسازهای برقی، گازی و یا اسپرسوسازهای همراه انجام دهید. البته توصیه می‌شود جهت دستیابی به بهترین کیفیت اسپرسو، از دستگاه‌های برقی استفاده کنید.

ماکیاتو
پس از تهیه‌ی یک شات اسپرسو، آن را به آرامی و از کنار روی کف شیر بریزید بطوریکه به بصورت کامل به زیر کف شیر برود.

در آخر نیز از شربت کارامل جهت تزئین و به وجود آمدن طعمی ویژه روی کف شیر استفاده کنید. حالا نوشیدنی خوشمزه‌ی شما آماده است، با لذت نوش جان کنید!
طرز تهیه ماکیاتو کارامل
همچنین شما می‌توانید از یخ در تهیه این نوشیدنی استفاده کنید که در این صورت به آن آیس ماکیاتو می گویند. بهتر است یخ را قبل از اضافه کردن قهوه به مخلوط به آرامی درون لیوان بریزید و بعد قهوه را به آن اضافه کنید.

ماکیاتو
دقت داشته باشید که برای تهیه‌ی این نوشیدنی باید صبر و حوصله داشته باشید تا بتوانید یک فنجان ماکیاتو کارامل زیبا و خوشمزه تهیه کنید.

منبع:قهوه ایلیا

طرز تهیه ماکیاتو کارامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *