4.8/5 - (5 امتیاز)

آب نسل سوم و تاثیر آن بر طعم قهوه

آب نسل سوم
همانطور که همه ما می‌دانیم عوامل زیادی هستند که بر روی عطر و طعم قهوه تاثیر می‌گذارند . این عوامل شامل نوع قهوه ، رست قهوه ، نوع دستگاه ، آب و… می‌شود . بیشترین مقدار یک فنجان قهوه را آب فرا گرفته است . به طوری که در تهیه‌ی قهوه به روش های نسل سوم ، حدود ۹۸ درصد فنجان آب است . بنابراین آب تاثیر بسزایی بر عطر و طعم قهوه تهیه شده خواهد داشت . در سال های اخیر نسل سوم قهوه به تولید آبی مخصوص برای تهیه قهوه به بازار ارائه داد که به آب نسل سوم قهوه معروف است.
آب نسل سوم
ترکیبات شیمیایی آب هم بر روی نحوه عصاره گیری قهوه تاثیر می‌گذارد و هم بر رایحه‌هایی که از قهوه بعد از تهیه استخراج می‌شوند. برای مثال آب با درجه‌ی سختی کمتر باعث تولید قهوه‌ای روشن‌تر ، با رایحه‌های میوهای میشود و این در حالی است که آب سنگین یا با درجه سختی بیشتر باعث می‌شود قهوه ای اسیدی‌تر و کم رایحه خواهد شد. اما این موضوع بسیار پیچیده‌تر است. سختی آب را به نسبت مواد معدنی انباشته شده در یک واحد از آب اندازه گیری و مشخص می‌کنند اما دقیقا بیان نمیشود که چه نوع مواد معدنی درون آن وجود دارد . این موضوع به آن دلیل اهمیت پیدا می‌کند که هر کدام از مواد معدنی داخل آب تاثیر خاصی بر روی روند تهیه قهوه خواهند داشت. به طور مثال کلسیم و منیزیم موجود در آب به فرآیند عصاره گیری قهوه تاثیر مثبت خواهد داشت و هیچ تاثیر منفی برای ایجاد رایحه‌های قهوه نخواهند گذاشت ولی موادی دیگر مانند آهن و سدیم بی کربنات می‌توانند تاثیر منفی بر تولید و استخراج رایحه‌های قهوه داشته باشند.
آب نسل سوم
بر همین اساس کافی شاپ‌های معروف و به روز دنیا ، سالانه هزاران دلار برای فیلتر نمودن آب مصرفی خود هزینه می‌کنند. بسیاری از مردم برای به دست آوردن طعمی بهتر به خرید بطری های آب معدنی روی آورده‌اند اما آب‌های معدنی درون بازار دارای برندهای متفاوتی هستند و به طبع ترکیبات شیمیایی آنها و همچنین املاح و مواد معدنی متفاوتی نیز دارند . این موضوع باعث رنجش بسیاری از قهوه نوشان و علاقه مندان حرفه‌ای قهوه شد و آنها را وادار به تولید محصولی کرد که به آب نسل سوم معروف است.
این محصول به صورت پودری است که به داخل آب حل می‌شد و مواد معدنی مورد نیاز یک قهوه عالی را به ارمغان می‌آورد. بعد از استفاده این محصول ، قهوه‌های تولید مورد ارزیابی قرار گرفتند و با آب معمولی و آب معدنی مقایسه شدند. قهوه به دست آمده توسط آب نسل سوم نسبت به دیگر قهوه‌ها زلال‌تر و مطبوع‌تر بودند.
آب نسل سوم
آب نسل سوم محصولی فوق العاده برای افرادی است که نمیخواهند برای سیستم های فیلتری آب هزینه‌خای گزافی بپردازند ولی در عین حال قهوه‌ای با عطر و رایحه‌ای فراوان میخواهند.

منبع:قهوه ایلیا

آب نسل سوم و تاثیر آن بر طعم قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *