4/5 - (1 امتیاز)

آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه

در قرن بیست و یکم که عصر ارتباطات و اطلاعات و تکنولوژی است دور از ذهن نیست که هر چیزی دستخوش تحولات تکنولوژیکی شود . در این بین مواردی که مردم جهان به صورت عمومی علاقه بیشتری به آن ها دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته و فعالیت های گسترده ای را در آن زمینه مشاهده می‌کنیم . از آنجایی که قهوه دومین نوشیدنی پر مصرف جهان است ، این نوشیدنی خوشمزه نیز از این غائله مستثنا نیست به طوری که در جدید ترین اقدام ، تولید کنندگان پرینتر سه بعدی قهوه را ابداع و تولید نموده اند .در این مطلب از قهوه ایلیا سعی داریم شما را با ۵ گجت دنیای قهوه آشنا کنیم که شاید همه طرفداران قهوه علاقه مند باشند روزی یکی از آن هارا خریداری کنند . با ما همراه باشید .

گجت شماره ۱ : Ember
آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه
ember در واقع یک لیوان هوشمند است که یک لطف بسیار بزرگ به دوست داران نوشیدنی های گرم به ویژه قهوه می‌کند که آن چیزی نیست جز گرم کردن تا درجه حرارت مورد نظر . همه دوست داران قهوه می‌دانند که درجه حرارت مناسب یکی از مهم ترین پارامتر های تاثیر گذار بر روی طعم و مزه قهوه است . ember به راحتی قهوه شما را در کمترین زمان ممکن به دمای مورد نظر شما میرساند ، از طریق تلفن همراه قابل کنترل و برنامه ریزی است و بسیار خوش دست و زیباست .

گجت شماره ۲ : Ikawa Roaster
آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه
هر کس که کمی در مورد قهوه اطلاعات داشته باشد می‌داند که قهوه در ابتدای کار دانه سبز رنگی است که نه عطر چندانی دارد و نه مزه خاصی و پس از فرایند رست کردن تبدیل می‌شود به قهوه دوست داشتنی معروف که همه می‌شناسند . رستر قهوه دستگاهی است که اغلب در اندازه های بزرگ برای مصارف صنعتی تولید می‌شود . حال محصولی با نام ikawa ( آیکاوا) ساخته شده است که شما به کمک آن می‌توانید در منزل یا محل کارتان بدون داشتن هیچ تخصصی در کمترین زمان ممکن اقدام به رست کردن قهوه کنید و برای تهیه یک قهوه دلچسب ، یک دانه قهوه کاملا تازه داشته باشید .

گجت شماره ۳ : BOD
آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه
این روز ها دیگر مصرف قهوه به استفاده به صورت گرم منتهی نمی‌شود و خیلی اوقات ، مثلا در تابستان ها افراد دوست دارند قهوه خود را به صورت سرد بنوشند . برای تهیه آیس کافی یا قهوه سرد روش های مختلفی وجود دارد ولی یکی از بهترین روش ها این است که آب و پودر قهوه به مدت ۲۴حداقل ساعت در هم محلول باشند تا مواد غذایی قهوه به طور کامل درون آب حل شود . اما این فرایند به این سادگی ها نیست و جدا کردن قهوه از آب یا مدت زمان نگه داری قهوه در آب همیشه مشکل ساز می‌شوند . برای رفع این مشکل گجتی با نام BOD ساخته شده است که این فرایند را بسیار ساده و دقیق انجام می@دهد . در ویدئو انتهای صفحه می‌توانید به طور کامل این فرایند را مشاهده نمایید.
آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه
گجت شماره ۴ : Stojo Pocket Cup

شاید شما گجت دوران مدرسه تان یعنی لیوان های پلاستیکی تلسکوپی را به خاطر داشته باشید ،طراحی لیوان به صورتی بود که ۴ الی ۵ بخش پلاستیکی داخل هم قرار داشت که وقتی آن ها را به بیرون می‌کشیدیم تبدیل به یک لیوان می شد . حال لیوانی دقیقا با همین قابلیت با نام Stojo طراحی و ساخته شده است که ساختار آن کمی متفاوت است و به جای آن که بخش ها از داخل بیرون بیایند از انتها درون هم فشرده می‌شوند . این لیوان به راحتی دمایی حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند ، در جیب و کیف جای می‎شود ، وزن زیادی ندارد و به راحتی قابل شست و شو است.
آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه
گجت شماره ۵ : Bruvelo

تهیه یک فنجان قهوه شاید روش های مختلفی داشته باشد ، اما هرکدام از این روش ها برای افرادی که به دنبال استفاده از حداقل فضا هستند مشکل ساز می‌شوند ، مشکلاتی مانند نیاز به اجاق گاز ، نیاز به فضای زیاد برای یک اسپرسو ساز خانگی یا دستگاه برقی فرانسه و…حتی دستگاه های نسپرسو که نه نیاز به پودر قهوه دارند و نه نیاز به جای زیاد مشکل عدم انعطاف پذیری در مورد قهوه و بازیافت پد قهوه را دارند .حال دستگاهی با نام Bruvelo ساخته شده است که ابعادی بسیار کوچک در حد یک فلاکس چای استوانه ای دارد ، دانه قهوه را خودش آسیاب می‌کند و تمام فرایند تهیه قهوه را در کمتر از چند دقیقه با برنامه ریزی از طریق گوشی موبایل انجام می‌دهد .
آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه

منبع:قهوه ایلیا

آشنایی با ۵ گجت دنیای قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *