4/5 - (2 امتیاز)

از تفاله قهوه برای اصلاح خاک باغچه خود استفاده کنید و تا به رشد بیشتر گل و گیاه خود کمک کنید. با انجام این کار هوا قادر است در خاک شما رد و بدل شده و همچنین از این طریق یک تقویت نیتروژن فوق‌العاده به گیاهان می‌دهید. حتما مقداری قهوه را نیز روی سطح گل‌های خود پخش کنید. گل‌های آزالیا، ادریسی، رودودندرون و سایر گیاهان دوستدار اسید از این طریق بهتر از همیشه شکوفا می‌شوند.

تفاله قهوه

اگر بوی بد یخچال آزارتان می دهد، کمی تفاله قهوه را در یخچال قرار دهید تا از این بو راحت شوید.
بوی بد خاکستر سیگار را از بین ببرید، در بعضی از کافه ها، در زیر سیگاری ها، تفاله قهوه می ریزند تا بوی خاکستر سیگار را از بین ببرد.
اگر بوی بد لوله های فاضلاب، سینک ظرف شویی یا … مشام تان را اذیت می کند، در لوله تفاله قهوه بریزید تا معجزه این تفاله ها را ببینید.

یکی از جالب ترین خواص و کاربرد‌های تفاله قهوه، برای دور کردن حشرات است. بدین صورت که تفاله قهوه را در اطراف خانه بریزید تا حشره ها و مورچه ها و خزنده‌گان از خانه‌ی شما دور شوند. مشکل مورچه‌ها گریبان بیشتر مردم را گرفته و با استفاده از سم‌های گران قیمت و مضر سعی در مهار آن‌ها دارند. این درحالی است که می‌توان به سادگی با ریختن کمی قهوه در محل‌های عبور مورچه برای همیشه از شر آنها خلاص شد. در سوسک‌ها نیز می‌توان از قهوه بهره برد. به وسیله‌ کمی قهوه خیس و یک نوار چسب دوطرفه تله‌ای بسازید . این تله سوسک ها را به طرف خود جذب می‌کند و آنها در نوار گرفتار می‌شوند .
برای فرار مورچه ها و حشرات کمی تفاله قهوه بر سر راه آن ها بریزید.
اگر در حیاط منزل باغچه ای دارید و گربه شما برای تان مزاحمت ایجاد می کند و باغچه را بهم می زند، خیلی نگران نباشید تفاله قهوه را با پوست پرتقال ترکیب کرده و اطراف باغچه تان بریزید تا دیگر آن ها را نزدیک باغچه نبینید.

با تفاله قهوه رنگ آمیزی کنید:

یک بار امتحان کنید شاید خوش تان آمد، یک پیراهن سفید قدیمی که دیگر نمی پوشید را با کمک قهوه رنگ کنید این رنگ ماندگاری نسبتا بالایی نیز دارد. برای این کار فقط کافی است پیراهن تان را در ترکیب آب گرم و تفاله قهوه چند ساعت قرار دهید.
تمیز کردن باربیکیو یا منقل کباب:

از زبری تفاله قهوه برای تمیز کردن چربی های مانده بر دیواره باربیکیو کمک بگیرید. نا گفته نماند که تفاله قهوه بوی بد خاکستر را نیز به خود می گیرد البته ظروف آشپز خانه که چربی شان از بین نمی رود یا بوی نا مطبوع دارند را هم می توانید با تفاله قهوه شستشو دهید.
ترمیم وسایل چوبی:

اگر ابزارهای چوبی تان ترک خورده اند یا خط و خش بر روی آن ها افتاده است، یکی از راه های بهبود آن استفاده از ترکیب تفاله قهوه با آب گرم و مقدار کمی سرکه است، برای انجام این کار، مخلوط را در مکان های آسیب دیده بکشید.
ماهی گیران:

ماهی گیران در ظرف هایی که کرم نگهداری می کنند می توانند تفاله مرطوب قهوه نیز اضافه کنند تا هم تغذیه کرم ها باشد هم بر عمر آن ها بیفزاید.

کاربردهای تفاله قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *