4/5 - (4 امتیاز)

تاریخچه قهوه در برزیل

این محصول در قرن هجدهم وارد برزیل شد
و تا سال ۱۸۴۰ یه عنوان تولید کننده غالب شناخته شد. قهوه برزیل از اوایل قرن نوزدهم
زمانی که مهاجران ایتالیایی در کارخانه های قهوه کار می کردند، موفق شد. پیش از آن
قهوه بیشتر برای مرفهین اروپایی صرف می شد. در جوار ایالات متحده بودن به عنوان
یک شریک صادرات و واردات به قدرتمند شدن قهوه برزیل کمک کرد. برزیل به عنوان
بخشی از تولید قهوه جهان در دهه ۱۹۲۰ در اوج خود بود، اما از دهه ۱۹۵۰ به
دلیل افزایش تولید جهانی سهم اش کاهش یافته است.

null

فرهنگ همیشه در حال گسترش قهوه

اعداد و ارقام نشان می دهند که برزیلی ها هیچ گاه از قهوه ی خود خسته نمی شوند
در حالی که انها بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا مانی که به رخت خواب می رمند
قهوه ای غلیط می نوشند و به خواب می روند. برزیل تنها اولین صادر کننده ی قهوه در جهان نیست
بلکه یکی از بزرگترین مصرف کننده های آن نیز هست. مصرف داخلی قهوه برزیل
غیرقابل توقف است و این چیزی است که توسط اعدا قابل اثبات است.
مصرف داخلی قهوه برزیل از ۸٫۲ میلیون کیسه در سال ۱۹۹۰ به ۲۰ میلیون کیسه در اوایل سال ۲۰۱۲ رسیده است.

فرهنگ قهوه برزیل

طبق بررسی که سازمان آمار برزیل (IBGE) انجام شده، قهوه به عنوان یکی
از محصولات مصرفی روزانه افراد بالای ۱۰ سال مردم برزیل است. این رقم به معنی
نوشیدن ۷۹٫۷ لیتر قهوه در سال توسط برزیلی ها است.

شواهد نشان میدهند که مردم برزیل بدترین نوع قهوه ی خود را مصرف می نمایند و
این در حالی است که بهترین و با کیفیت ترین قهوه آنها صادر می شود. شاید این
یکی از دلایلی باشد که آنها قهوه ی روزانه ی خود را از انواع بسیار ارزان و معمولی
انتخاب می نمایند مردم برزیل قهوه بسیار ارزان و غلیظ دوست دارند و
ظاهرا لذت بردن از یک فنجان قهوه مرغوب و با کیفیت برای آنها عجیب و بیگانه است.

 قهوه در برزیل

همچنین تمایلی ندارند که قهه ی روانه ی خود را از دست بدهند. آنها با اضافه کردن
شیر نعروفترین و مرسوم ترین نوشیدنی قهوه خود که ” مدیا ” نام دارد تهیه می کنند.
در حالی که برزیل ها در برابر ماشین آلات قهوه ساز بسیار مقاومت کردند و بسیاری از آنها
از پذیرفتن نوشیدنی هایی مانند فراپاچینو، موکا، کارامل و بسیاری از نوشیدنی های قهوه
که در خارج از لرزیل معروف هستند سر باز می زنند. با این حال بیشتر مردم برزیل به نوع
قهوه ای که می خورند اهمیتی نمی دهند و فقط کافی است که قهوه غلیظ و خالص باشد.
فرهنگ قهوه برزیل

سازمان صنعت قهوه برزیل

این سازمان در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد که مهمترین ارگان قهوه برزیل به حساب می آید.
از اقدامات این ارگان تشویق واحدهای خرده فروش و عمده فروش برای تولید و تهیه ی قهوه
با کیفیت و همچنین ادغام چندین صنعت است. این ارگان برنامه هایی برای ارتقای سطح
خلوص و کیفیت قهوه برزیل و اخیرا هم برای ایجاد ثبات در مزارع داشته است.

در حال حاضر حدود ۵۰۰ شرکت رست و فراوری قهوه در منطقه ی ریو دوژانیرو وجود دارد
که روابطی از قبیل اقتصادی و مالی و همچنین مدیریتی با ارگان صنعت قهوه
در راستای ارتقای سطح کیفی قهوه برزیل دارند.

فرهنگ قهوه برزیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *