• تاریخچه قهوه

    حتما شاید برایتان سوال باشد که نوشیدن قهوه از کی اینقدر فراگیر شده است؟

    به طوری که امروزه قهوه بعد از اب دومین نوشیدنی پر طرفدار جهان است

    در ادامه با سایت کافه داری همراه باشید
    موج اول قهوه

    موج اول قهوه

    با شروع تجارت قهوه در اوایل قرن ۱۷میلادی این محصول با گذشت زمان
    درمیان مردم جای خود را بازکرد و در قرن ۱۸ م با بازشدن اولین مغازه های
    فروش قهوه دمی و فوری این محصول به مرور محبوبیت بیشتری پیدا کرد
    تا قبل از این تنها قشر خاصی توانایی استفاده از این محصول را داشتند
    اما با شروع موج اول قهوه این کالا شناخته تر و قابل دسترس تر شد
    درواقع موج اول شروعی واقعی برای قهوه است چرا که در این دوره زمانی
    این کالا همانند اینترنت دراختیار تمامی مردم قرارگرفت.
    به این دوره زمانی موج اول قهوه یا اصطلاحا First Wave Coffee میگویند
    موج دوم قهوه

    موج دوم قهوه

    موج دوم قهوه در اواخر قرن ۱۹ و زمانی اغاز شد که واکنش ها به کیفیت
    پایین قهوه های موج اول شروع شد. در اینجا بود که
    با اختراع اولین اسپرسو ماشین و شیوع واژگانی مانند اسپرسو , لاته و…
    وارد دوره جدیدی از تاریخ قهوه شدیم
    اگر بخواهیم برای موج دوم یک نماد تعریف کنیم بدون شک استارباکس
    بهترین نمونه است . در سال ۱۹۷۱ استارباکس با شروعی شکوهمندانه
    و تصمیم بر تجربه اجتماعی بیشتر نوشیدن قهوه اغاز به کار کرد
    و درواقع در این دوره شاهد تبدیل قهوه به تجارتی عظیم هستیم اما
    این تجاری سازی معایبی هم داشت چرا که به جای توجه به خاستگاه قهوه
    تاکید به مصرف بیشتر قهوه شد و همین باعث شد که
    در میانه راه مسیر درست این کالای ارزشمند گم شود
    و کیفیت در اولویت دوم قرار بگیرد
    و به مرور زمان زمینه برای سقوط موج دوم فراهم شود
    همچنین در این دوره و در سال ۱۹۸۲ انجمن قهوه تخصصی آمریکا (SCAA) تاسیس شد

    به این دوره موج دوم قهوه یا اصطلاحا Second Wave Coffee میگوند

    موج سوم قهوه

    موج سوم قهوه چیست

    موج سوم قهوه در یک کلام یعنی شخصیت قهوه
    این موج سوم از سال ۲۰۰۲ اغاز شد و به جای تمرکز روی تجارت
    به شناخت بیشتر قهوه و کیفیت آن پرداخت
    چرا که در شروع قرن جدید شاهد افت شدید مصرف و محبوبیت قهوه بودیم
    همانطور که در پست قبلی گفتیم موج دوم در نهایت به تاکید مصرف هرچه بیشتر,
    بی روح و بی هویت تر قهوه ( تجاری شدن ) پرداخت و در نتیجه مسیر را گم کرد
    ما در موج سوم به شناخت خاستگاه قهوه مورد نظرمان میپردازیم
    و حتی به صورت دقیق تر باید روی شناخت مزارعشان هم تمرکز کنیم
    در این دوره به گونه های مختلف قهوه،
    کشور های تولید کننده، روش های مختلف فرآوری قهوه، پروفایل های رست
    و شیوه های دم آوری قهوه توجه و بررسی بیشتری شد
    همچنین در این دوره موج سوم بود که واسطه ها حذف و کیفیت قهوه افزایش یافت
    و قهوه اسپیشیالیتی شروع به پیدایش کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    موج اول – موج دوم – موج سوم قهوه چیست

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *