5/5 - (1 امتیاز)

هندپرسو پمپی نیازی به برق ندارد و فناوری آن مشابه تلمبه دوچرخه است.
هندپرسو دستی با کمک یک پمپ کار میکند.هندپرسوی پمپی به سادگی قابل استفاده است.

فناوری این پمپ به‌گونه‌ای است که هر دفعه می‌تواند فشاری تا ۱۶ بار را در دستگاه ذخیره کند و مخزن آب قادر به نگهداری ۵۰ میلی‌لیتر آب گرم است. در کنار هندپرسو پمپی، یک فلاکس ۳۰۰ میلی‌لیتری نیز همواره قرار دارد که آب را در دمای ۹۰ درجه حفظ می‌کند. در استفاده از این هندپرسو هم می‌توانید از پورتافیلتر پاد (پد قهوه مشابه چای کیسه‌ای) استفاده نمایید و هم پودر قهوه آسیاب شده را در آن ریخته و تمپ کنید. هندپرسو نیازی به برق، کارتریج CO2 یا هوای فشرده ندارد و تنها با فشار تولیدشده توسط دست، کار می‌کند.

هندپرسو

با پیشرفت هرروزه تکنولوژی، ایده‌های هندپرسو نیز جدیدتر شدند. در این مرحله هیچ‌چیز بهتر از یک اسپرسو ساز قابل‌حمل و بی‌نیاز از فلاکس به نظر نمی‌رسید. این سبک‌تر، کوچک‌تر و کاربردی‌تر از قبل به نظر می‌آید. هندپرسو اتوماتیک در سال ۲۰۱۲ به بازارها عرضه شد. هندپرسوهای اتوماتیک قابل‌استفاده در ماشین هستند و برنامه‌نویسی الکترونیکی آن به‌گونه‌ای است که نظارت دیجیتالی بر چرخه آماده‌سازی اسپرسو دارد.

حتی برق ۱۲ ولت به‌دست‌آمده از جا فندکی ماشین نیز برای رساندن آب به دمای ۹۵ درجه کافی است. به‌این‌ترتیب، در عرض ۲-۵ دقیقه اسپرسو شما آماده است. کلید را فشار می‌دهید و در عرض چند دقیقه هندپرسو شما را در سحر و جادوی اسپرسوی خود غرق می‌کند؛ یک فنجان اسپرسوی متعادل با لایه‌ای غنی و ضخیم از کف بر روی آن. طراحی و اندازه هندپرسو به حدی متناسب است که در جا لیوانی انواع خودروها، کیف و چمدان قرار می‌گیرد و نازل آن هیچ نشتی و دردسر ایجاد نمی‌کند. جنس فلز به‌کاررفته در هندپرسو، فولاد ضدزنگ است و پلاستیک PBA که بر سلامت بدن تأثیرات مخربی دارد، در ساخت آن استفاده‌نشده است.

برای علاقه‌مندان اسپرسو، عطش این نوشیدنی در تمام روز و حتی در سفرها نیز احساس می‌شود. همین عطش به فکر اولیه و ایده ناب هندپرسو تبدیل شد و تولید رسمی اولین هندپرسو در سال ۲۰۰۸، بازار جهانی را انگشت‌به‌دهان گذاشت. از آن زمان، برند هندپرسو به رهبر بی‌چون‌وچرای دستگاه‌های قابل‌حمل اسپرسو تبدیل شد و اکنون بیش از ۳۰۰۰۰۰ کاربر از این دستگاه اسپرسوساز استفاده می‌کنند. شعار «اسپرسو در همه‌جا» به‌عنوان ایده اصلی این دستگاه قهوه ساز بیان‌شده است. اولین هندپرسو، نوع پمپی آن بود که در فرانسه طراحی شد. طراحی خاص و شیک هندپرسو پمپی برنده ۷ جایزه بین‌المللی طراحی در سراسر جهان شده است و همچنان به‌عنوان کوچک‌ترین و کاربردی‌ترین قهوه ساز قابل‌حمل، در عین ایجاد طعم فوق‌العاده قهوه شناخته می‌شود.

در داخل این دستگاه، یک فشار ۱۶ بار آب یکپارچه وجود دارد و درحالی‌که دستگاه‌های اسپرسو ساز سنتی و حرفه‌ای، اسپرسو را با فشار ۸ بار به دست می‌آورند. بنابراین، هندپرسو عصاره گیری را فوق العاده انجام می‌دهد و طعم کم‌نظیر و منحصربه‌فردی را به وجود می‌آورد. امروزه هندپرسو در دو نوع اتوماتیک و پمپی دیده می‌شود که نوع اتوماتیک آن قابل‌استفاده در ماشین و نوع پمپی، بی‌نیاز از برق است. برای یک هندپرسو اتوماتیک، جریان برق ۱۲ ولتی نیز کافی است تا در عرض ۲ دقیقه اسپرسو شما را آماده نوشیدن کند.
لانگ بلک و تهیه آن
به منظور استفاده از اسپرسوساز هندپرسو مدل Auto Set E.S.E برای تهیه‌ی یک اسپرسوی تازه و گرم، ابتدا باید در داخل مخزن آن آب سرد ریخته و سپس روی آن را با استفاده از یک پاد اسپرسو بپوشانید. بعد از آن درب مخزن را ببندید و دکمه‌ی پاور دستگاه را بزنید تا دستگاه شروع به کار کند. بعد از شروع به کار دستگاه، در صورتی که دما و فشار داخل آن تا حد مورد نظر بالا رفت، دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود. با زدن دکمه‌ی کناری دستگاه می‌توان اسپرسوی تهیه شده را در داخل لیوانی ریخته و نوش جان کرد.

از آن جایی که اسپرسوساز هندپرسو مدل Auto Set E.S.E برخلاف سایر دستگاه‌های اسپرسو ساز با اتصال به برق کار نمی‌کند. در هنگام استفاده از آن در داخل خودرو می‌توان آن را به فندک خودرو متصل کرد. ولتاژ این محصول برابر با ۱۲ ولت مستقیم می‌باشد. بدنه‌ی دستگاه از پلی‌استر ساخته شده و مجهز به کیفی است که از آن برای حمل آسان دستگاه و همچنین جلوگیری از آسیب فیزیکی به آن استفاده می‌شود. لیوان و قسمت پایینی دستگاه متناسب با جالیوانی رو کنسول طراحی و ساخته شده است که امکان استفاده‌ی آسان از آن را برای کاربر فراهم می‌کند.
بیشتر بدانید

نکات نگهداری و مزایای هندپرسو

از شگفتی‌های هندپرسوها، قابلیت شستشوی راحت آن‌ها است. هندپرسو نیازی به استفاده از شوینده و مواد شیمیایی ندارد. با یک آبکشی ساده تمیز می‌شود و یکپارچه نرم برای خشک‌کردن آن کافی است. هندپرسوها برای قرار گرفتن در ماشین ظرف‌شویی یا ماکروویو طراحی نشده‌اند و قرار دادن آن در چنین دستگاه‌هایی، ویژگی‌های هندپرسو را تغییر می‌دهد و یکپارچگی ساختاری و زیبایی آن را به خطر می‌اندازد.

افراد بسیاری هستند که همواره در حال جابجایی و سفر هستند. راننده کامیون‌ها، راننده اتوبوس‌ها، تاکسی‌داران، مدیران و بسیاری دیگر در میان این دسته قرار دارند. درواقع ایده اولیه هندپرسو برای این دسته افراد پرمشغله و دوستدار طبیعت بوده است. اگر بخواهیم از فاصله کمتری به مزایای هندپرسو برای کاربران آن نگاه کنیم:

کار با آن بسیار راحت است.
بر روی اسپرسو، کف ایجاد می‌کند.
دارای دو نوع پمپی و اتوماتیک است.
نظافت و شستشوی آن بسیار راحت است.
انرژی سالم و بسیار اندکی مصرف می‌کند.
ظاهری جذاب و طراحی منحصربه‌فردی دارد.
غلظت و طعم اسپرسو به‌دست‌آمده، متعادل و خوش‌طعم است.
سبک و قابل‌حمل است و در کوچک‌ترین فضای ممکن جا می‌شود.
نوع اتوماتیک، قادر به داغ کردن خودکار آب موجود در محفظه است.
قابل‌استفاده در ماشین، سفرهای خارج شهر و در مسیر محل کار است.
در پورتافیلتر می‌توان قهوه آسیاب شده یا پورتافیلتر پاد را به‌دلخواه قرار داد.
فشار ۱۶ بار ایجاد می‌کند که دو برابر فشار استاندارد لازم برای تهیه اسپرسو است.
در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسپرسو را آماده نوشیدن می‌کند و این تنها به‌اندازه فشار دادن یک کلید طول می‌کشد.
نوع اتوماتیک دارای محفظه داخلی و نوع پمپی دارای فلاکس آب داغ همراه است که هردو، آب را در دمای ۹۰-۹۵ درجه سانتی‌گراد نگه می‌دارند.

هندپرسو چیست – اسپرسو ساز دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *